lijstjes-blog

7 redenen om lijstjes te gebruiken op je website

Lijstjes op je website of opsommingen zijn een ideale manier om je bezoeker nuttige informatie door te geven en ze te doen verder lezen tot helemaal op het einde.  Zou hou je mensen geboeid.  Je kan de inhoud makkelijk opstellen en de manier waarop zorgt ook voor een duidelijke rechtlijnige communicatie.  

 

De aankondiging van een lijstje

De aanzet van een lijstje kan je al geven in de titel.  Je spreekt dan van “7 redenen om…”, “5 manieren die…”, Ontdek 9 methodes om…”, enzovoort.  Dat prikkelt de lezer onbewust en maakt nieuwsgierig.  En merk hierbij het gebruik van oneven getallen…

Inspiratie op YouTube

Wie al eens op YouTube rondkeek ziet ze al gauw passeren: de titels die een lijstje aankondigen.  Het is gewoon een heel goede manier om mensen ‘vast te houden’.  En hoe langer je hen vast kan houden hoe beter natuurlijk.  Ga eens kijken op YouTube voor inspiratie.

7 redenen om een lijstje te gebruiken op je website

  1. Beknopte gedachten: Het gebruik van lijstjes in content marketing zorgt ervoor dat je duidelijk en beknopt kan communiceren. Bij het gebruik van lijstjes heb je geen lange tirades of gedetailleerde uitleg.  Je maakt je punt en de lezer kan vlot naar het volgende item op de lijst. 
  2. Georganiseerde inhoud: Lijstjes zijn een geweldige manier om je blogbericht te organiseren. Het zet de gedachten op een rij en de inhoud is makkelijk verteerbaar. 
  3. Zeer gemakkelijk op smartphone: Omdat dezer dagen al heel wat websites enkel op een smartphone worden bekeken is het hebben van inhoud in lijstformaat veel handiger voor de smartphone gebruiker die makkelijk naar beneden kan scrollen. 
  4. Infographic maken: Een lijstje leent zich ideaal om er een infographic (visueel plaatje) van te maken.  De kans zit erin dat je infographic dan ook meer wordt gedeeld of geliked op social media. 
  5. Trouwere lezers: De lezer is geneigd sneller te klikken op de “lees meer” link, als de titel van het stuk een lijstje beloofd.  De inhoud zal ook beter onthouden worden. 
  6. Oude inhoud hergebruiken: Je kan lijstjes gebruiken om oude (nog steeds relevante) content te hergebruiken op een nieuwe frisse manier.  En als je er de link bij zet naar het oudere blogartikel blaas je hier terug nieuw leven in. 
  7. Geloofwaardigheid: De creatieve manier waarop je een origineel lijstje samenstelt bouwt aan je geloofwaardigheid als expert binnen je vakgebied.  

 

beels-webdesign
Hallo, mijn naam is Els van Beels.be Ik bouw je nieuwe website & webshop en ben gebeten door internetmarketing. Daarom help ik je ook graag de stap maken van het hebben van een 'website visitekaartje', naar het runnen van een succesvol online systeem dat voor je werkt. Zowel praktisch als adviserend ben ik jouw ideale digitale coach! Ben je niet tevreden over je huidige website en wil je weten waar het vastloopt? Ontvang deze handige checklist!.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *