website-bouwen-bezoekers

Wat deze Turkse man mij leerde over websites

Ah, de vakantie, een tijd van loslaten, de deuren sluiten, op reis gaan…  Ik herinner me nog steeds die keer in Istanbul, een citytrip een paar jaar geleden.  Flanerend door de smalle straatjes werd ik aangetrokken door de vele geuren en kleuren in de Soek.  En ik was wel op zoek naar een speciaal typisch kruid, alleen was het aanbod zo overweldigend.  Maar één ding had ik niet verwacht…

 

De binnenkomer

Toen ik de overwelfde Soek binnenstapte zag ik honderden soorten kleurrijke kruiden bij elkaar gepakt en elk kraampje leek een kopij van elkaar.  Iedere verkoper prees zijn waren aan met veel handgebaar en luid kabaal.   Het was er gezellig krap en je kwam ogen te kort.  Koopwaar genoeg zou je denken, maar hoe maak je dan een keuze?  Net toen ik iets had van: “Fantastische sfeer maar ik weet niet waar beginnen dus ik vertrek dan maar weer…”, gebeurde er iets.

Plots werd mijn aandacht getrokken door een vingerknip.  Toen ik opkeek zag ik een man met een vriendelijke glimlach en hij had zijn wijsvinger in de lucht.  Het waren een paar vreemde seconden alvorens ik doorhad wat er aan het gebeuren was… 

Hij leidde mijn blik naar zijn wijsvinger en al lachend tekende hij een denkbeeldige lijn richting inkom van zijn winkeltje.  Helemaal grappig in het moment en ik weet nog dat mijn eerste gedachte was: “Hoe subliem!”

 

Hij alleen wist me te overtuigen

Van alle verkopers samen was hij de enige die me wist te strikken.  Zonder aarzelen stapte ik zijn winkeltje binnen als had hij me gehypnotiseerd.  Gecharmeerd door zijn vriendelijke uitleg bij de verschillende soorten kruiden die hij verkocht heb ik daar uiteindelijk mijn aankopen gedaan.  Natuurlijk kwam daar ook de ‘Where are you from?’ vraag bij zodanig dat het gesprek zijn fijne dynamiek bleef houden. 

Ik ben uiteindelijk naar buiten gewandeld met een paar zakjes goudgeel en blauw en met nog een aandenken dat hij ‘speciaal voor mij er gratis bij gaf’… Reden te meer om bij een volgend bezoek aan de stad zeker bij hem langs te gaan! 🙂 (grapje)

Waarschijnlijk zijn deze technieken jou niet onbekend omdat het jou al eens overkomen is of je hoorde er over vertellen.

 

De aandacht trekken, keuzestress elimineren

Het zijn cliché methoden maar ze werken wel.  En dit voorval is me steeds bijgebleven omdat het zo mooi illustreert waar het uiteindelijk om gaat, ook op het internet.  Hoe trek je de aandacht van je klant, elimineer je de keuzestress en zorg je ervoor dat men uiteindelijk bij jou koopt?  Dus hoe bekom je meer conversie op je website?

 

Niet tevreden met je website resultaten? Ontvang gratis de checklist en ontdek waar het vastloopt!
dit veld niet invullen s.v.p.


Hoe krijg je meer conversie op je website?

Wordt jouw bezoeker verrast en tegengehouden door een onverwacht element en zo mee naar binnen gezogen?  Of blijft het een platform met veel ruis?  Websites die het heel goed doen zijn vaak die websites die heel eenvoudig zijn in hun opzet en heel logisch zijn in gebruik met een duidelijke structuur en open deur naar binnen toe.  Het pad dat de bezoeker dient te volgen ligt als het ware als een rode loper voor hem uit.  Over elke stap is nagedacht en de bezoeker gaat niet met lege handen naar huis, al was het maar het gratis hebbeding dat hij kreeg toen hij zijn naam en emailadres bij je achterliet.

 

Werken met een doel

Ondernemers die dit goed doen werken met een doel voor ogen.  Ze zien bij wijze van spreken de massa passeren aan hun winkel.  Hun eigen doelgroep pikken ze eruit en vervolgens tonen ze simpelweg waar de inkom is.  Op een speelse en slimme manier loodsen ze je naar binnen zonder te vergeten om jouw naam te vragen zodat ze je later van tijd opnieuw kunnen contacteren.

 

 

 

beels-webdesign
Hallo, mijn naam is Els van Beels.be Ik bouw je nieuwe website & webshop en ben gebeten door internetmarketing. Daarom help ik je ook graag de stap maken van het hebben van een 'website visitekaartje', naar het runnen van een succesvol online systeem dat voor je werkt. Zowel praktisch als adviserend ben ik jouw ideale digitale coach! Ben je niet tevreden over je huidige website en wil je weten waar het vastloopt? Ontvang deze handige checklist!.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *