succesvol-online

Succes komt niet zomaar uit de lucht gevallen!

Wat zorgt er voor dat de ene ondernemer succesvol is online waardoor hij steeds meer omzet en meer klanten krijgt en dat een andere ondernemer ontgoocheld is omdat hij geen resultaten ziet? Nochtans heeft deze laatste ook een website en/of webshop, “zit” hij op Facebook en betaalt hij de facturen voor hosting en onderhoud. Wat gaat er dan mis? Deze website tips kunnen helpen…

 

Internet evolutie

Vroeger liet je een website bouwen voor je bedrijf en had je quasi onmiddellijk goede resultaten.  Op vandaag is de concurrentie keihard geworden. 

website tipsJe moet rekening houden met zoekmachine optimalisatie, call-to-action en overtuigende schrijfstijl.  Ook gebruiksvriendelijkheid, responsive design en de verschillende Social Media kanalen zijn belangrijk. 

Als je het als ondernemer goed wil doen kan je niet meer spreken van ‘het hebben van een website.  Maar maak de sprong naar een succesvol online systeem dat voor je werkt.

Hoe ga je als ondernemer om met de talrijke “oplossingen”?  Welke strategie is voor jouw bedrijf geschikt?  Hoe breng je dat allemaal in de praktijk?

 

Een paar website tips

Hieronder heb ik een paar website tips voor meer succes op het internet.  Zo kun je jouw eigen online verhaal eens onder de lamp houden:

  1. Kies een aangename en flexibele websitebouwer.  Daar kan je achteraf bij terecht zonder veel omwegen. Bij voorkeur kies je iemand die eerder functionele websites bouwt.
  2. Laat een website bouwen in een handig CMS systeem zoals bijvoorbeeld WordPress.  Hierin kan je als website eigenaar achteraf makkelijk zelf aanpassingen doen.  Dit systeem heeft nog een aantal andere belangrijke voordelen.
  3. Kies voor een goede hostingfirma waarbij het een aanrader is dat je zelf eigenaar bent van je hosting.  Een firma uit de buurt die 7 op 7 bereikbaar is voor technische bijstand is goud waard.
  4. Ken het profiel van jouw ideale klant.  Op die manier kan je duidelijk communiceren met je websitebouwer en staan de neuzen in dezelfde richting.  Schrijf voor je ideale doelpubliek en de juiste bezoekers zullen zich meteen aangesproken voelen.
  5. Zorg voor inhoudelijk goede teksten en andere content op je website. Varieer met video en relevant fotomateriaal. Goede inhoud kan geoptimaliseerd worden voor de zoekmachines (SEO)
  6. Voeg op elke pagina van je website/webshop een call-to-action toe omdat mensen via verschillende kanalen verschillende pagina’s van je website bereiken.  Een call-to-action is bijvoorbeeld: een knop naar je contactformulier, een bestelknop, een doorverwijzing, enzovoort.
    Een goede verkoper zal nooit nalaten om op het einde van zijn verhaal te vragen of je wil kopen en hoeveel. Kijk dus kritisch naar je huidige website en ontwikkel een logische structuur waarbij je de bezoeker stuurt in de richting die jij wil en voeg de nodige call-to-actions toe.
  7. Zit je website logisch in elkaar met een goede structuur?  Is hij eenvoudig in gebruik? Doe de ‘grootmoeder-test’!  Jouw bezoekers/klanten zullen je dankbaar zijn.
  8. Is je huidige website al responsive?  Een website die aangepast is voor mobiele apparaten is niet alleen klantvriendelijk maar bezorgt je ook extra “Google-punten”.  Onaangepaste websites scoren zichtbaar minder goed in de zoekresultaten.
  9. Heeft je websitebouwer een goede kennis van SEO?  Perfect. Goede SEO start al van bij de opbouw van je website. 

 

En nu begint het pas

Eenmaal de website gebouwd is gaan de meeste ondernemers achteroverleunen. Wil je daarentegen dat je website ook regelmatig bezocht wordt, dat je website organisch stijgt in de zoekresultaten en dat er vlot offertes worden aangevraagd of aankopen worden gedaan? Stel jezelf dan deze vragen:

  1. Informeer ik mijn doelpubliek voldoende via mijn website door middel van bijvoorbeeld een blog en/of productbeschrijvingen?
  2. Vul ik regelmatig mijn website aan met waardevolle inhoud waardoor Google mijn website als dynamisch en relevant beschouwt?
  3. Praat ik zelf voldoende over mijn website met mensen, zet ik een link in mijn uitgaande e-mails, staat er een link op mijn visitekaartje en ga ik soms eens naar een netwerkevent?
  4. Ben ik actief op een sociaal netwerk zoals Facebook, LinkedIn, Twitter of Google+, wetende dat ik ook met slechts één goed uitgebouwd platform heel goede resultaten kan halen? Pas ik een slimme strategie toe die aantoonbaar goede leads stuurt naar mijn website?
  5. Zorg ik er voor dat ik de gegevens opvang van de bezoekers op mijn website, wetende dat 95 % van mijn bezoekers in normale gevallen nooit meer zal terugkomen? M.a.w. maak ik gebruik van een emailmarketingsysteem wat mij toelaat om een databank aan waardevolle contacten op te bouwen?
  6. En eenmaal ik gezien heb wat werkt, pas ik het dan steeds opnieuw toe of wil ik toch liever telkens iets nieuws uitproberen?

 

Niet tevreden met je website resultaten? Ontvang gratis de checklist en ontdek waar het vastloopt!
dit veld niet invullen s.v.p.

Besluit

Ja, een goede websitebouwer die kennis heeft van internetmarketing kan je meteen op de juiste weg zetten en verder bijstaan. Dus je kan bij mij terecht.  Ik geef je in een persoonlijke gesprek ook veel verschillende website tips mee.  Het succes van een online business hangt zeker ook af van de website-eigenaar. 

Ben jij het type ondernemer dat rustig afwacht in de hoop dat de hype overwaait of erken je dat je hier en nu praktische stappen moet ondernemen omdat je anders definitief de boot mist?

beels-webdesign
Hallo, mijn naam is Els van Beels.be Ik bouw je nieuwe website & webshop en ben gebeten door internetmarketing. Daarom help ik je ook graag de stap maken van het hebben van een 'website visitekaartje', naar het runnen van een succesvol online systeem dat voor je werkt. Zowel praktisch als adviserend ben ik jouw ideale digitale coach! Ben je niet tevreden over je huidige website en wil je weten waar het vastloopt? Ontvang deze handige checklist!.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *