Kinderen trekken voor het eerst of opnieuw naar school. Flashbacks van onverwachte toetsen en speelplaatsperikelen. Aiai, wat blijf ik dat 1-september-gevoel toch lastig vinden. Kouder, nat,… Ik ben er in elk geval nog niet echt klaar voor om deze zomer volledig saluut te zeggen. 😉 Maar als ondernemer vind ik het wel een heel goed moment om vooruit te kijken naar het najaar. Omdat de herfst en winter je website en online resultaten een echte boost kunnen geven om een aantal redenen…
Het herfst- en winterseizoen
Mensen zijn geneigd om meer tijd door te brengen binnen en dus ook meer online. Dat kan zich vertalen in meer verkeer naar je website en betere verkoopresultaten. Op voorwaarde dat álle puzzelstukjes van je online verhaal mooi in elkaar passen. Hier zijn alvast drie items uit mijn volledige “website-checklist” die zeker niet mogen ontbreken om beter te scoren:
1. Eenvoud, structuur en duidelijkheid
Maak je in één oogopslag duidelijk aan je bezoeker: wat ze op je website kunnen vinden, wat je bedrijf uniek maakt en waar je wilt dat ze gaan klikken?
2. Actiegericht
Trigger je de websitebezoeker om in actie te komen door middel van overtuigende teksten en de juiste call-to-action?
3. Bezoekers
Creëer je een constante meetbare stroom van bezoekers naar je website door het goed inzetten van social media, SEO, emailmarketing en andere technieken?