Hoe maak je mensen ‘verslaafd’ aan je product?

Onze smartphone 67 keer per dag checken, waarom doen we dat?  Wat zorgt ervoor dat we dat toestel steeds binnen ons bereik willen hebben en niet kunnen loslaten.  In mijn “Hooked” boekreview licht ik een tipje van de sluier.  Het begint steeds met…

Hooked boekreview

Heb jij je ooit al afgevraagd hoe het komt dat producten als Facebook en Twitter zo succesvol zijn en zo verslavend werken?

Nir Eyal legt uit hoe je dit kan doen, in zijn boek “Hooked: Hoe je mensen verslaafd maakt aan je product”.  Ik heb dit boek verschillende malen gelezen omdat het een denkproces betreft, waar je zelf ook even door moet.  Herlezen en passages highlighten was de ideale manier voor mij om de hele methode te bevatten.  Het is geen heel erg gemakkelijk boek, maar wel de moeite waard eens je het volledig door hebt.

 

Hooked boekreview

“Hooked” in vier stappen

Nir Eyal legt in zijn boek “Hooked” mooi uit in vier stappen hoe je klanten verslingerd maakt aan wat jij te bieden hebt.  Of het nu om een website, app, game, evenement of iets heel anders gaat.  Hij gebruikt hiervoor nu en dan illustraties en vat het hoofdstuk telkens ook nog eens handig samen met een aantal te onthouden punten.  Hij laat je op een praktische manier nadenken over je eigen business en het geeft veel inzicht in sommige psychologische processen op het internet.

 

Spontane klantenbetrokkenheid

Hij legt uit hoe je spontane klantenbetrokkenheid creëert, zonder dure reclamecampagnes te hanteren om tot een product te komen dat niemand meer wil missen.

Het is een praktische gids en een échte aanrader.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *