Chaos is gezond & 6 facebook tips

‘Chaos’, de warboel, de oerbron van de schepping.  Een wanorde zonder begin en zonder eind. Op zich heeft ‘chaos’ iets positiefs in de Griekse mythologie.  

Is jouw online aanwezigheid op dit moment nog steeds een … ?  Dat is dat op zich dus heel goed nieuws!

Het helpt je:
– om te ontdekken wat tot nu toe NIET voor je werkte
– en om terug orde (door vereenvoudiging) te WILLEN brengen, in het nieuwe jaar.

Het is heerlijk om dat moment van chaos te ervaren! 🙂  Het brengt duidelijkheid over waar je naartoe wilt. Je staat aan punt A ———————> En je wilt naar punt C

(verder) Groeien dankzij het internet

Ik help familiebedrijven, die met hun bedrijf willen groeien dankzij het internet, van A naar C

Meer dan ooit HEBBEN mensen een website, ZITTEN ze op social media en DOEN ze soms eens een nieuwsbrief.  Iedereen weet welke mogelijkheden er zijn. Het is nu eerder kwestie van tijd, goesting, overzichtelijk toepassen en … volhouden.

Door als buitenstaander en dus als ‘leek’ te kijken naar hun online business (o.a. website) en te voelen/zien hoe het bij mij overkomt vraag ik mijzelf af of ik snap wat men mij probeert te vertellen en of ik bijgevolg wil doen wat men van mij verlangt.

Aan de hand van die verkregen informatie maak ik een praktisch stappenplan, om ondernemers van A naar C te brengen.

Concreet gaat dat bijvoorbeeld over:

  • bestaande websiteteksten aanpassen om de boodschap naar hun ideale eindklant beter te krijgen
  • en de websitestructuur (soms sterk) vereenvoudigen
  • call to actions duidelijker maken, zowel op pagina’s van websites, in social media posts, in advertenties, nieuwsbrieven en blogs
  • in kleine stappen de nieuwsbrieven, blogs en social media (veel beter) met elkaar laten samenwerken
  • en dit systeem vereenvoudigen
  • kijken en meten of onze nieuwe aanpak werkt en of we moeten bijsturen
  • advies geven en soms ook alternatieve samenwerkingsvormen aanbieden, omdat niet iedereen volledig wil/kan uitbesteden

Wil je een oplossing om écht vooruit te komen met je online marketing?

Voor meer leads en naambekendheid

Boost in sales en contacten

Alleen al de tekst inhoud, foto’s en structuur aanpakken van een bestaande website geeft vaak al een boost in sales en contacten dewelke de ondernemer graag wilt zien

Zien dat deze beweging er in komt brengt ook rust, brengt hoop en goesting naar méér en een vernieuwde ondernemerszin.

Daar doe ik het voor.

Ik zal later specifieke cases dewelke nu nog in ontwikkeling zijn, delen als praktijkvoorbeeld.
(een bestaande case is bijvoorbeeld deze)

In tussentijd geef ik je graag een paar tips mee waar je kan op letten bij het maken van goede facebookposts voor je bedrijf het komende jaar.

Ik spring hier heerlijk chaotisch van de hak op de tak 😉

Omdat afwerking meestal het verschil maakt!

Waar je dus op kan letten bij het maken van je facebookposts in 2022?

(Lees ook: Een goed gevulde social media pagina of meer aandacht aan je website?)

1) links gebruiken en testen

Plaats links naar je website vanuit je facebook berichten.  Dat is onrechtstreeks ook goed voor de ranking van je website in de Google zoekresultaten en je website krijgt rechtstreeks extra bezoekers.  Test altijd of je links goed werken!

2) contactgegevens vermelden

De vermelding van een telefoonnummer en emailadres in je post maakt het gewoon gemakkelijker. Stel dat iemand direct contact wil nemen…

3) hashtags gebruiken

Handig om gevonden te worden door diegene die de zoekfunctie gebruiken in facebook.

4) foto’s voldoende groot maken en de juiste afmeting gebruiken

Als je van plan bent om een advertentie te maken, dan dienen je foto’s aan een aantal voorwaarden te voldoen.  De juiste afmetingen gebruiken is daar eentje van.

Voorzie dat je een sterke post als advertentie kan gebruiken door al meteen het juiste fotoformaat te hanteren.

5) huisstijl/logo in je foto’s en video’s

Alles voor de herkenbaarheid, orde in de chaos!

6) de nodige info plaatsen, ook op individuele foto’s

Als je verschillende foto’s in één post plaatst, zet dan ook de nodige info op de individuele foto.  Als een vreemde één van je foto’s ziet passeren, eentje uit een volledig album, en er staat ook daar de juiste informatie (met links) bij, dan maakt die ene foto zich ook nuttiger.

Wil je een oplossing om écht vooruit te komen met je online marketing?

Voor meer leads en naambekendheid