Het toch niet kunnen laten… verhaal van Spaanse

Waar je allemaal geconfronteerd kan worden met het begrip ‘Facebook voor bedrijven’: Vorige week ben ik er een paar daagjes op uit geweest.  Even weg van de computer en om nieuwe inspiratie op te doen.  En al slenterend door de heerlijk gezellige straatjes van de oude stadskern zag ik plots een dame met een smartphone filmen hoe ze een winkel binnenging en ze filmde daarna ook het interieur.  Dus ik maakte daaruit op dat het wellicht de eigenares was van de kledingzaak.  En uit nieuwsgierigheid stapte ik dan ook even naar binnen…

 

Mijn beste Spaans

Uit nog grotere nieuwsgierigheid vroeg ik haar in mijn beste Spaans of het de bedoeling was om ‘het filmpje’ op haar Facebookpagina te plaatsen…  Waarom ze volmondig antwoordde: “Sí” maar dan toch toevoegde dat het maar een ‘test’ was. 

Ik kon uit haar reactie zien dat dit nog een nieuw gegeven was voor haar en het inderdaad een eerste try-out was.   Ze was er wat onwennig bij maar ze leek me de uitdaging te willen aan gaan. 

Het was sterker dan mezelf en ik stelde voor om een paar foto’s te nemen van haar, in haar winkel en met een grote glimlach.  Dat maakt het toch allemaal een stuk persoonlijker en menselijker.  Het was een kort en heel fijn contact en ze was heel tevreden met de spontane foto’s, die ze wellicht anders nooit had gehad omdat ze nogal verlegen was. 

facebook bedrijven

 

De menselijke factor

Nu is het zo dat ik in het Spaans nog wel eens een pintje kan bestellen – dankzij Tom Waes natuurlijk 😉 – en vragen waar de toiletten zijn… Maar om haar helemaal uit te leggen waarom ik het belangrijk vind dat zijzelf er ook bij moest op de foto, dat zou nu even niet gelukt zijn. 

De menselijke factor in retail op het internet is ook zo belangrijk.  En het gewoon doen.  Want een idee hebben zonder de juiste actie daarbij uit te voeren brengt je nergens.  En ik vond het moedig van haar om deze (kleine?) stappen te zetten. 

Daarom vond ik het fijn dat ik net op de juiste plaats was om haar daarin een klein stukje te kunnen helpen.  En het was voor mezelf nog maar eens de bevestiging dat ik elke ondernemer succesvol online wens, ook over de grenzen heen. *stukje melige muziek*

 

Ben jij op zoek naar een digitale coach met een hart voor ondernemers, en wil je meteen een goéde start op het internet?  Laat het mij gerust weten.  Ik help je alvast graag met vrijblijvend adviesNeem even contact op.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *