Waarom méér posten op je LinkedIn & Facebook bedrijfspagina eigenlijk niet voor je werkt

Op LinkedIn zie ik nu en dan eens iemand die zich publiekelijk de vraag stelt: “Wat moeten we nu doen, veel of weinig posten?” Op verschillende plaatsen op het internet is er tegenstrijdige informatie hierover.   Idem met Facebook en met Facebook posts. Moet je nu veel of weinig posten?  

 

Aantal posts

Als het aantal items dat je plaatst op je Facebook of LinkedIn tijdlijn & blog hoog ligt (bijvoorbeeld dagelijks) maar de kwaliteit ervan per stuk is heel laag, niet relevant of staat volledig op zichzelf, dan zou het wel eens kunnen dat dit type posts minder goed voor je gaan werken.

 

Kwaliteitsposts

Als je het eens anders aanpakt en je post zo nu en dan iets wat écht relevant is voor je bedrijf, binnen een bepaalde context en verbonden met je website in een grotere structuur, zou het dan kunnen dat het succes van je posts gaat stijgen?

 

Want wat betekent ‘succes’ met je posts eigenlijk?

Ik wil het anders vragen.  Ontvang je graag veel ‘likes’ op een post om dan te merken dat er eigenlijk niemand naar je website komt of je producten in detail bekijkt? 

Het instant geluksgevoel is wel groot door de likes die je krijgt, maar de kater achteraf des te groter.  Omdat je er al snel veel tijd aan kwijt was.

Het is beter om een terugkerende aantal websitebezoekers te zien waarvan er zelfs een aantal

  • zich inschrijven op je mailinglijst
  • contact met je opnemen
  • en/of je product en dienst bestellen

Als je graag in dat opzicht meer succes wil met je posts…

 

Dan heb je een stevig plan nodig

Een plan dat eenmalige losstaande posts overstijgt.  Als je graag meer wilt ontdekken, klik dan hieronder:

Deel dit artikel
Share on Facebook
Facebook
76Share on LinkedIn
Linkedin

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *