Waarom méér posten op je LinkedIn & Facebook bedrijfspagina eigenlijk niet voor je werkt

Ondernemers stellen vaak de vraag: ‘Moeten we nu veel of weinig posten op Facebook en LinkedIn?’   De ene zal het antwoord krijgen om elke dag te posten, de andere het advies om 2 à 3 keer in de week te posten.  Bovendien is het waarschijnlijk niet evident voor je om telkens aan nieuwe creatieve inhoud te komen of om tijd vrij de maken om dat allemaal gedaan te krijgen…  

 

Aantal posts versus kwaliteitsposts

Als het aantal items dat je plaatst op je Facebook of LinkedIn tijdlijn hoog ligt (bijvoorbeeld dagelijks) maar de kwaliteit ervan per stuk is heel laag, niet relevant of staat volledig op zichzelf, dan zou het wel eens kunnen dat dit type posts minder goed voor je gaan werken.  Als je het anders aanpakt en je post zo nu en dan iets wat echt relevant is voor je bedrijf, binnen een bepaalde context en verbonden met je website in een grotere structuur, dan kan het succes van die posts zeker stijgen.

 

Veel likes versus conversie

Ontvang je graag veel ‘likes’ op een post om dan te merken dat er eigenlijk niemand naar je website komt of je producten in detail bekijkt?  Het instant geluksgevoel dat je krijgt als je veel likes hebt is leuk, maar is niet hetgeen waar je per se wil op mikken.  Het is beter om een terugkerende aantal websitebezoekers te zien waarvan er zelfs een aantal:

  • zich inschrijven op je mailinglijst
  • contact met je opnemen
  • en/of je product en dienst bestellen

 

Bekijk hier mijn ebook met (lokale) voorbeelden dat je zal helpen met het maken van sterke Facebookposts die zorgen voor echte resultaten.

 

 

 

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *