Hoe krijg je klanten spontaan heel betrokken bij je product of dienst?

Heb jij je ooit al afgevraagd hoe het komt dat producten als Facebook en Twitter zo succesvol zijn en zo verslavend werken? Onze smartphone 100 keer per dag checken en je mailbox begint ook wellicht weer vol te lopen. Die online cursus dewelke je meteen wou hebben… Ons ‘slim’ toestel ligt steeds binnen handbereik en z’n inhoud heeft ons in z’n greep. Waarom?

‘Hooked’ van Nir Eyal

Nir Eyal legt uit hoe je dit kan doen in zijn boek ‘Hooked’… mensen verslaaft maken aan je product of dienst. Ik heb het boek verschillende keren gelezen omdat het om een denkproces gaat waar je toch eerst even door moet. Geen erg gemakkelijk boek vind ik om door te nemen, wel uiteindelijk een aanrader voor elke ondernemer op het internet.

Hij legt mooi in vier stappen uit hoe je klanten verslingerd maakt aan wat jij te bieden hebt.

Of het nu om een website, app, game, evenement of iets heel anders gaat. Geen manipulatie, niks hocus pocus, gewoon de menselijke natuur beter begrijpen.

Hij laat je op een praktische manier nadenken over je eigen business en het geeft veel inzicht in sommige psychologische processen op het internet.

Je kan op verschillende manieren en zonder dure reclamecampagnes spontane klantenbetrokkenheid creëren via het internet.

Zo kan ik je helpen

Of zit je met een vraag?