online marketing beperkt budget

[2 video’s] Hoe maak je met een beperkt budget (1000 euro) een klein bedrijf succesvol?

Gary Vaynerchuk, een heel succesvol ondernemer met heel wat inspirerende en goede adviezen. Hij heeft het van hard werken en nooit opgeven. In deze video Q&A vroeg men hem: “Wat is jouw advies aan kleine bedrijven met beperkte budgetten? Is dat SEO, schrijven van content, social media?” Hier is wat hij antwoordde toen, en wat vandaag nog brandend actueel is, ongeacht alle andere bewegingen en beweringen:

 

Flyeren

Toen hijzelf het bedrijf van zijn vader verder ging uitbreiden kwam het neer op flyers maken, en het verspreiden ervan via de lokale handelaars uit de buurt. Jezelf tonen in de buurt. Het uitwisselen van flyers tussen lokale handelaars. Zij leggen je flyers bij hen en jij legt hun flyers bij jou. Samenwerkingen zelf voorstellen en pakketten uitwerken.

 

Werken

En volgens hem is de snelste manier om het financiële gat te vullen: elke dag een uur of twee toe te voegen aan je werkdag, zonder daarbij je goede eetpatroon of slaap in gedrang te brengen. Een beetje minder tv kijken etc. Dus als je beperkt bent in budgetten: wees bereid om het extra werk te doen.

En dit is een toevoeging van mezelf op basis van zijn andere gelinkte video’s: mensen opbellen, contacten leggen, online content schrijven/maken met de bedoeling om te helpen, social media op de goede manier aanpakken, problemen helpen oplossen etc.

 

Budget en reclame online

Banner Retargeting, Facebook Advertenties en Google Adwords zijn zeker te doen en schaalbaar, zowel voor e-commerce als lokale handelaars. Offline kunnen lokale radio en tv een haalbare kaart zijn. En netwerken. Netwerken, netwerken.

 

De eerste Q&A video bekijken (in het Engels):

En groeien met een budget van 1000 euro?

Een videokanaal starten bijvoorbeeld.  Jezelf tonen.  En het budget gebruiken voor advertenties gericht aan mensen die interesse hebben in je onderwerp en wonen in een straal van x km rond je bedrijf.   Of als je niet live op video wilt gaan: waardevolle content maken op een andere manier (bv. bloggen) en Facebook adverteren voor die content naar je nichepubliek die binnen een straal wonen van x km rond je bedrijf.  Het blijft vooral het informerend karakter dat je moet vooropstellen.

 

 

 

Deel dit artikel
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *