4 tips van Nessie voor een ijzersterke personal branding

Wanneer de Ierse Columba, een monnik, naar Schotland komt om de heidense Scotten en Picten te bekeren tot het Christendom, zijn het vooral de Picten die zich daar fel tegen verzetten. Om respect af te dwingen bij die Picten, moet hij volgens hen eerst tegen “het monster” vechten.
Columba, nietsvermoedend op zijn weg naar het Pictenrijk, passeert intussen het Schotse plaatsje Inverness. En hij komt langs het meer Loch Ness.
Op dat moment wordt er net een visser uit het water gehaald. Die zou net zijn aangevallen door “het monster”.
Columba is nogal achterdochtig en haalt zijn schouders op. Het bootje waar de visser uit gevallen is, dobbert er nog rond en Columba laat toch ter blijk van medewerking een van zijn helpers het bootje ophalen.
En ja zo gebeurd het, terwijl de helper naar het bootje zwemt, duikt het verschrikkelijke monster terug op om de helper van Columba te belagen.
Columba ziet het gebeuren, aarzelt geen minuut en stapt heldhaftig het water in. Hij schreeuwt het monster toe en slaat een kruis. Waarop het monster schrikt. En het verdwijnt terug onder water.
Columba werd later om zijn heldendaad heilig verklaard, en dit is ook de eerste bron van het grote watermonster.
Sindsdien blijft het een en al mysterie. Het monster werd in de 20ste eeuw vaak ‘gezien’ en kreeg zelfs een koosnaampje: Nessie. De beroemdste foto van het watermonster werd in 1934 geschoten, met daarop een dinosaurus-achtige nek die boven het water van Loch Ness uitsteekt.
Al jaren is er een discussie gaande of Nessie echt is of niet. Het monster zorgt in elk geval jaarlijks voor massatoerisme richting Loch Ness.
Is het een grote paling of iets anders?
Steve Feltham gaf zijn vriendin, zijn huis en zijn job op om te zoeken naar het Loch Ness monster. Sinds 1991 heeft hij zijn optrekje aan de oevers van Dores Beach.

Nessie geeft je alvast graag deze tips mee:
- blijf in jezelf geloven, zelfs als niemand anders dat doet
- creëer diehard ambassadeurs die je door dik en dun aanbevelen
- wek bij mensen een intens gevoel op, een bepaalde perceptie, een verwachting tot belevenis die ze telkens opnieuw willen meemaken
- ga voor authenticiteit, blijf vooral jezelf 😉


Ontdek je online marketing strategie op maat, aan de hand van de internetmarketing blauwdruk, voor meer naambekendheid en klanten.