‘Wat een lelijke website!’

Een paar weken geleden kwam er iemand naar me toe met een soort van melding.  Hij was namelijk eerder die dag eens gaan kijken op het internet naar een aantal websites van zijn concurrenten binnen zijn vakgebied en daarbij was hem iets opgevallen.  Hij had mijn naam zien staan als websitebouwer onderaan een van die websites.  En hij gaf me er zijn eerlijke ongezouten mening over…

 

Smaken en meningen

“Dat is toch geen mooie website!” zei hij, waarop ik hem eigenlijk meteen volmondig gelijk gaf.  En hij had gelijk.  Ik voelde en wist dat excuses zoals ‘smaken verschillen’ en ‘het is een website die al een stukje ouder is en met verschillend budget’ niet nodig waren.  Technieken en inspiratiemomenten veranderen nu eenmaal.

Het belangrijkste binnen dit gesprek was het instant vertrouwen dat ik voelde, niettegenstaande iemand vond dat ik een ‘lelijke website’ gemaakt had.  Ik uitte dit vertrouwen ook meteen.  Want ik wist wat er belangrijker was, namelijk: resultaat. 

 

Ga je voor WAW of voor resultaat?

Ik weet bijvoorbeeld met 100% zekerheid, dat de eigenaar van deze website, een fantastisch bereik heeft binnen zijn doelgroep via zijn website en toegepaste SEO (zoekmachine optimalisatie) en daardoor elke dag verschillende nieuwe opdrachten toegestuurd krijgt.  Dat hij op die manier grote opdrachten heeft binnengehaald die anders buiten bereik lagen en dat hij is kunnen groeien met zijn zaak.

Hoe is het voor een ondernemer met een WAW-website om zero nul offerte-aanvragen binnen te krijgen?  En hoe is het voor een ondernemer met een zogenaamde ‘minder mooie website’ om dagdagelijks 2 à 3 nieuwe bestellingen binnen te krijgen, en dat zonder gebruik van enig betalend hulpmiddel tot op heden?

 

Vindbaarheid, structuur en eenvoud

Als websitebouwer met een sterke achtergrond in internetmarketing probeer ik me steeds te focussen op een logische structuur, vindbaarheid, samenhang, bereik en resultaat.  Natuurlijk blijft er samenspraak met de opdrachtgever, liggen de verwachtingen soms anders, is ieders budget niet gelijk enzovoort. De ene houdt vast aan het mooie design en daar is niks mis mee.  De ander gaat een stapje verder.

 

Waar ga jij voor?

Zelf heb ik ook al een ganse weg afgelegd hierin en ik geloof dat ik dag in dag uit het beste voor heb met mijn klanten, mensen die hun vertrouwen in me leggen.  Waar ik de mist in ga, school ik me bij.  Waar ik nog niet voldoende goed in ben, daar tracht ik bij te sturen en te verbeteren.  

En als ik voel en constateer dat een klant groeit en bloeit omwille van een website die ik maakte, maar die website wordt niet door iedereen even mooi gevonden, dan doet me dat toch even glimlachen.  Omdat ik blij ben voor die ondernemer. 

 

Wil je graag meer resultaat met je website behalen, meer leads en meer omzet?  Neem dan contact op met mij.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *