Wat je best niet op je website doet.

Als je graag een nieuwe website wil laten bouwen, is het handig om eerst wat ideeën op te doen. Welke stijl, kleurgebruik en indeling wil je gebruiken? En welke zijn de 3 elementen die je liever NIET met je website doet?  Want met goede ‘looks’ alleen, ga je het mogelijks niet redden…

 

1. Inhoud zoals alle anderen op je website zetten

Het valt mij op dat websites binnen eenzelfde sector meestal ook gelijklopende teksten bevatten. Een bakker “bakt de heerlijkste broodjes en is open van x tot x uur”. De bouwsector heeft het bijvoorbeeld over vertrouwen, duurzaamheid en karakter. De Huis&Tuin sector heeft het over warme huiselijke gezelligheid en “thuiskomen”.

Maar wat maakt jóuw bedrijf nu zo uniek? Waarom zouden mensen ‘blindelings’ voor jou moeten kiezen? Waardoor worden mensen letterlijk wakker geschud als ze jouw website bezoeken?

Misschien heb je een uniek recept waar je bekend om staat in je eigen straat? Of sta je er om bekend telkens heel proper op te kuisen na de bouwwerken?

Communiceer daarom op je website wat in jouw ogen ‘normaal’ lijkt, maar wat potentiële klanten toch eens moeten gelezen hebben om wakker gemaakt te worden.

 

2. Je website als barrière gebruiken

Gebruik je website niet om je af te schermen.  “Als het op mijn website staat hoeven ze niet meer te bellen voor vragen.”  Je website is nu net wél een middel om de conversatie op gang te brengen, om de deur open te zetten naar een persoonlijk contact.  De aandacht zou moeten gaan naar het snel terugvinden van contactgegevens en/of een contactmogelijkheid.  Om zo de mogelijkheid te bieden om meer informatie te bekomen over je product of dienst en klant van je te worden. 

 

3. Niet durven tonen wie je bent

Als je instant vertrouwen wil van een toevallige websitebezoeker is het plaatsen van je eigen fotomateriaal een mogelijke eerste stap. Het niet durven tonen wie er achter de website zit valt vaak ook op in de manier van schrijven. Te statig schrijven of niet in je eigen stem. Vaak is de sfeer in een bedrijf veel luchtiger en plezanter dan de website op het eerste zicht laat uitschijnen.  Laat de werkelijkheid matchen met het online verhaal.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *