WordPress website voorbeelden en wat je best niet op je website doet.

Als je graag een WordPress website wil (laten) maken, is het handig om eerst wat ideeën op te doen. Welke stijl, kleurgebruik en indeling wil je hebben? Waar kan je dan beter starten dan hier, om je te laten inspireren en er een website mét impact van te maken. Tenslotte wil je veel leads en meer klanten.  Let daarom ook eerst eens op deze 3 inhoudelijke elementen die je liever NIET op je website doet… omdat looks alleen, niet het belangrijkste is. Wel een combinatie van bepaalde andere elementen…

1. Inhoud zoals alle anderen

Iedereen doet zijn stiel met hard en ziel, en doet dat normaal gesproken ook heel goed. Het valt op dat websites binnen eenzelfde sector er meestal ook een beetje hetzelfde uitzien. Een website van een interieurarchitect, bakker of bouwbedrijf.. Dan heb ik het niet over de looks maar over de inhoud. Meestal lees je tekst die gelijkend is. Een bakker “bakt de heerlijkste broodjes en is open van x tot x uur”. De bouwsector heeft het over vertrouwen, duurzaamheid en karakter. De Huis&Tuin sector heeft het over warme huiselijke gezelligheid en “thuiskomen”.

Maar wat maakt jóuw bedrijf nu zo uniek? Waarom zouden mensen ‘blindelings’ voor jou moeten kiezen? Waardoor worden mensen letterlijk wakker geschud als ze jouw website bezoeken?

Misschien heb je een uniek recept waar je bekend om staat in je eigen straat? Of sta je ervoor bekend om telkens heel proper op te kuisen na de bouwwerken?

Communiceer daarom op je website wat in jouw ogen ‘normaal’ lijkt, maar wat potentiële klanten toch eens moeten lezen hebben om wakker gemaakt te worden.

2. Je website als barrière gebruiken

Sommige ondernemers beschouwen hun website als een middel om zich af te schermen… “Als het op mijn website staat hoeven ze niet meer te bellen.”, denken ze dan. Je website is nu net wél een middel om de conversatie op gang te brengen, om de deur open te zetten naar een persoonlijke connectie. De aandacht zou moeten gaan naar het snel terugvinden van contactgegevens en/of een contactmogelijkheid. En de mogelijkheid bieden om meer informatie te bekomen over je product of dienst. Dat kan rechtstreeks of door het gebruik van een informatie funnel op je website.

3. Niet durven tonen wie je bent

Dit is redelijk letterlijk bedoeld en als vervolg op het vorige puntje. Waarom zou je instant vertrouwen vragen van een toevallige websitebezoeker terwijl het plaatsen van eigen fotomateriaal een probleem voor je is?

Het niet durven tonen welke persoon/personen achter het bedrijf zit valt vaak ook op in de manier van schrijven. Te statig schrijven en/of niet in je eigen stem. Want vaak is de sfeer in het bedrijf veel luchtiger, plezanter en fijner voor klanten als de website op het eerste zicht laat uitschijnen.

 

Hoe je meer naamsbekendheid krijgt voor je bedrijf online
 

Deel dit artikel
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *