Glossary B Blog

Blog

Een blog is als een online tijdschrift of krant binnenin je website. Een blog op je website bevat verschillende blogberichten. Deze berichten (artikels) worden niet gewist na verloop van tijd. De bedoeling is om je website zo veel mogelijk aan te vullen met nieuwe artikels, die waardevol en relevant zijn voor je ideale klant. Zo krijg je een dynamische website die steeds verder aangroeit.

Op die manier komen lezers vaker naar je website terug om de nieuwe updates te volgen. Je verhoogt er ook het vertrouwen bij je lezers mee, omdat je jouw expertise toont. En jouw website wordt beter gevonden in Google, door middel van SEO toepassing.

Jouw website krijgt een hogere ranking in de Google zoekresultaten:

  • als jouw blogberichten goed gelezen worden en mensen niet meteen wegklikken
  • als mensen vanuit je blogberichten doorklikken naar andere stukken op je website of ingaan op de aangeboden call to action
  • als er waardevolle interactie ontstaat in het commentaarveld van je sociale posts en je blogposts
  • etc.

Aanvullende tip

Maak zeker gebruik van video-, foto- en audiomateriaal om het punt in je blog te illustreren. Zet in op storytelling versus droge worst met feiten. ocus op één ding/onderwerp per blog.

Maak ook gebruik van de gepaste call to action of voeg een content upgrade toe. De kunst bestaat erin om de juiste call to action op de juiste plaats te zetten, om op die manier meer leads en klanten aan te trekken.

Heb het niet alleen over jezelf in je blogtekst. En als je het alleen gebruikt om terugkerende vakantieregelingen of opendeurdagen te annonceren, dan zal het ook niet voor je werken.

Wil je weten op welke manier je wel kwalitatieve leads en klanten aantrekt met je website en blog? Volg dan mijn webinar: