Glossary G Google Adwords

Google Adwords

Google Adwords is een advertentiesysteem waarbij je in enkele minuten bovenin de zoekresultaten in Google kunt komen. Maar je moet er wel voor betalen.

Bij Google Adwords betaal je per klik of per bezoeker. En je kunt exact aangeven op welke zoekwoorden je website moet getoond worden in Google.

Afhankelijk van de concurrentie op jouw zoekwoorden betaal je meer of minder.

De uitdaging is om een zo hoog mogelijke Click Through Rate (CTR of doorklikratio) te hebben. Dus een hoog aantal kliks ten opzichte van het aantal zoekopdrachten. Hoe meer mensen op jouw advertentie in de zoekresultaten klikken, hoe hoger je advertentie komt ten opzichte van je concurrenten.

Je kan je CTR verhogen door te zorgen dat je zoekwoord waarop wordt gezocht ook terugkomt in de advertentietekst. Als iemand zoekt op ’tuinhuis’, zorg er dan voor dat het woord ’tuinhuis’ ook terugkomt in de advertentie die wordt getoond.

Wat zou jij het liefste in je marketing willen bereiken?

Als verder uitstellen geen optie meer is:

  • boven mijn concurrent staan in Google
  • naambekendheid hebben binnen mijn vakgebied
  • nieuwsbrieven sturen die iedereen wil lezen
  • veel offertes & een rij nieuwe klanten tot buiten in de straat
  • 1000den euro’s extra omzet per jaar
  • continue meer leads, likes & volgers krijgen
  • team hebben dat de marketing vlekkeloos kan uitvoeren
  • meer tijd voor leuke dingen

1 uur gratis coaching

9 business trends ’22 – ’30 & kansen in de metaverse voor jouw bedrijf

 

dit veld niet invullen s.v.p.