Glossary C Content marketing

Content marketing

Met contentmarketing bedoeld men het maken en verdelen van relevante, nuttige inhoud aan huidige en potentiële klanten.

Die ‘content’ oftewel ‘inhoud’ plaats je op je blog, in een nieuwsbrief, in een pdf whitepaper/ebook, in je posts op social media, in geautomatiseerde emails, in video, in een webinar, enzovoort.

De bedoeling van goede content plaatsen en verdelen is om mensen te tonen dat je een expert bent in je vak, dat je up-to-date bent met de nieuwste evoluties en dat je focus voornamelijk ligt op het helpen van mensen (in geval van het verdelen van gratis content).

Contentmarketing verloopt in fases. Elke fase dient een specifiek doel in de klantenreis, evenals de inhoud die in die fasen aan de klant wordt gepresenteerd.

  • In een eerste fase ga je bijvoorbeeld facebook posts maken dewelke mensen entertainen en informeren. Deze mensen kennen je meestal nog helemaal niet. Maak het eerste contact leuk en informatief.
  • In een tweede fase geef je mensen een bepaalt soort content om een oplossing aan te bieden voor hun probleem. In deze fase wil je graag dat men je wat beter leert kennen, zodat jullie beiden ontdekken of er een match is.
  • In een derde fase maak je content om mensen te overtuigen klant van je te worden. Dat kan bijvoorbeeld onder de vorm van emails of retargeting zijn.
  • Nadien maak je content om je bestaande klanten service te bieden, in contact te blijven of verder te helpen.

Wat zou jij het liefste in je marketing willen bereiken?

Als verder uitstellen geen optie meer is:

  • boven mijn concurrent staan in Google
  • naambekendheid hebben binnen mijn vakgebied
  • nieuwsbrieven sturen die iedereen wil lezen
  • veel offertes & een rij nieuwe klanten tot buiten in de straat
  • 1000den euro’s extra omzet per jaar
  • continue meer leads, likes & volgers krijgen
  • team hebben dat de marketing vlekkeloos kan uitvoeren
  • meer tijd voor leuke dingen

1 uur gratis coaching

9 business trends ’22 – ’30 & kansen in de metaverse voor jouw bedrijf

 

dit veld niet invullen s.v.p.