Internettips

Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

“Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?” In eender welke sector je actief bent, een website hebben alleen is niet voldoende.  Er moeten ook bezoekers naartoe willen komen.  Ik geef je hier graag 5 tips om niet alleen meer bezoekers te krijgen maar uiteindelijk ook om er meer leads en meer verkoop mee te krijgen in je zaak.  Want daarvoor doen we het toch uiteindelijk?  Hier lees je alvast tip nummer 1 van de 5: Lees meer…

Proficiat t’Brochetje Izegem! Feestjuuuuu!

Wat een ONgelooflijk goede prestatie van klant Frituur t’Brochetje in Izegem! Ze zijn uitgeroepen vandaag zaterdag 14 april 2018 tot “BESTE FRITUUR VAN VLAANDEREN 2018”. Ik herinner mij nog levendig toen ik in hun zaak de eerste keer binnenstapte in 2015. Laat ons zeggen dat ik dit nu wél verwachtte, het moest er gewoonweg eens van komen… 😉 Zeker met hun speciale traject dat zij aflegden in die afgelopen drie jaar… Lees meer…

Hmm, gaan eten en websites

Wist je dat een websitebezoek wel eens vergeleken kan worden met een etentje? In een netwerkvergadering vanmorgen dacht ik: laat ik het eens over eten hebben.. Dat was een poging om de droge materie een beetje smaakvol over te brengen 😉 Door vergelijkingen te maken trigger je bovendien een bepaald deel in de hersenen van mensen. Naar het schijnt zou dat helpen om de boodschap goed over te brengen. Wellicht heeft de restaurantwebsite-opdracht er iets mee te maken. Of omdat een van mijn klanten momenteel strijdt voor de titel van ‘Beste Frituur Van Vlaanderen’. Maar wat heeft eten nu eigenlijk te maken met een websitebezoek vraag je mij? Lees meer…

Nieuwe pricacy-wetgeving (AVG – GDPR) en mijn voorbereiding

Bedrijven krijgen een grotere verantwoordelijkheid in het beheren van hun gegevens. Dit wordt geregeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf 25 mei 2018 kan de Autoriteit Persoonsgegevens boetes opleggen voor het overtreden van de AVG wetgeving.  Wat betekent de AVG eigenlijk voor jou als ondernemer concreet? Hieronder speciaal voor jou een stoomcursus AVG: Lees meer…

WordPress website voorbeelden en wat je best niet op je website doet.

Als je graag een WordPress website wil (laten) maken, is het handig om eerst wat ideeën op te doen. Welke stijl, kleurgebruik en indeling wil je hebben? Waar kan je dan beter starten dan hier, om je te laten inspireren en er een website mét impact van te maken. Tenslotte wil je veel leads en meer klanten.  Let daarom ook eerst eens op deze 3 inhoudelijke elementen die je liever NIET op je website doet… omdat looks alleen, niet het belangrijkste is. Wel een combinatie van bepaalde andere elementen…
Lees meer…

Meer klanten aantrekken en de kracht van je nieuwe website daarin.

Een eigen bedrijf runnen is niet altijd even gemakkelijk. Je to-do lijstje is waarschijnlijk eindeloos.  Toch wil je geen bocht afsnijden wat betreft het internet. Want je wilt meer klanten aantrekken. Met een sterke professionele webpagina zet je jouw bedrijf op de kaart en maak je bezoekers duidelijk dat je serieus bezig bent met je stiel. JIJ weet dat je goed bezig bent, IK weet dat je goed bezig bent, nu mag het ook wel eens getoond worden en geweten zijn. Want… Lees meer…

Starten met een vlog (video bloggen) oftewel ‘vloggen’

Starten met een vlog (op YouTube) wil zeggen dat je blogt (informatie doorgeeft) door middel van video. Typisch voor een vlog is dat je zelf in beeld komt om de connectie met je volgers nog beter te maken. Vloggen (het bloggen met video) is hét modewoord van het moment. En dat het nu erg hip is wordt ook bewezen door de makers van de Vlaamse soapserie ‘Thuis’, waarin het personage Tamara gestart is (en problemen ondervindt) met het maken van een vlog over make-up. Heel hip en trendy, maar is vloggen ook interessant voor jou? Én is het waar dat je er (goed) geld mee kunt verdienen? Lees meer…

Hoe perfectionisme omzeilen? [met video]

Vaak willen we het helemaal perfect hebben. En een overmaat aan perfectionisme is een businesskiller. De exact juiste afstand tussen twee prentjes op een nieuwe website ‘in aanmaak’. Een minimum aantal volgers alvorens we (durven) starten met bloggen en social. Wachten op de lancering van de website alvorens te starten met het bouwen van een schare fijne fans. En zo gaat de tijd voorbij… dikwijls een aantal maanden vooraleer elk minuscuul detail is bekeken en overdacht. En dan nóg zal er iets tussenkomen dat ons weerhoudt om er vol voor te gaan. Wanneer had je voor het eerst het idee om online te gaan? En ben je intussen al de “overdenk- en verbeterfase” gepasseerd?

Lees meer…

[2 video’s] Hoe maak je met een beperkt budget (1000 euro) een klein bedrijf succesvol?

Gary Vaynerchuk, een heel succesvol ondernemer met heel wat inspirerende en goede adviezen. Hij heeft het van hard werken en nooit opgeven. In deze video Q&A vroeg men hem: “Wat is jouw advies aan kleine bedrijven met beperkte budgetten? Is dat SEO, schrijven van content, social media?” Hier is wat hij antwoordde toen, en wat vandaag nog brandend actueel is, ongeacht alle andere bewegingen en beweringen: Lees meer…

Is jouw website klaar voor zijn eerste schooldag?

Kinderen trekken voor het eerst of opnieuw naar school. Flashbacks van onverwachte toetsen en speelplaatsperikelen. Aiai, wat blijf ik dat 1-september-gevoel toch lastig vinden. Kouder, nat,… Ik ben er in elk geval nog niet echt klaar voor om deze zomer volledig saluut te zeggen. 😉 Maar als ondernemer vind ik het wel een heel goed moment om vooruit te kijken naar het najaar. Omdat de herfst en winter je website en online resultaten een echte boost kunnen geven om een aantal redenen… Lees meer…

Een pijnlijk confituur-moment

Mensen die me goed kennen weten dat ik het soms wel eens moeilijk heb met nieuwe potjes confituur. Meestal krijg ik ze niet open op het moment dat ik het wil. 😉 Daar sta ik dan… te wringen en te ### omdat m’n boterham klaar ligt en dat potteke geraakt niet open.  Heb jij ook al eens zo een moment gehad?  Bij mij gebeurde dat (opnieuw) drie dagen geleden.  Er zijn twee dingen die je in zo een geval kunt doen en ik koos natuurlijk voor optie twee: de verkeerde.  Lees gerust mee wat ik deed: Lees meer…

Waarom je dit best wél op je visitekaartje zet?

Denk aan alle visitekaartjes die je verzameld hebt bij je vorige netwerkevent.  Je komt terug op kantoor en probeert de stapel te doorworstelen.  Of je legt ze aan de kant om ‘later te doen’.  Heel weinig visitekaartjes springen eruit.  Het is een uitdaging om dagen en weken na de meeting nog te weten welk kaartje bij welke persoon hoorde.  Op welke manier kan iemand die op een netwerkevent 55 kaartjes heeft verzameld zich jou nog herinneren?  Nog te weinig ondernemers doen het volgende… Lees meer…

Waarom je webshop niet verkoopt?

Je hebt je hart en ziel gestoken in het opzetten van de perfecte online shop.  Aan elk elementje heb je hard gewerkt om ervoor te zorgen dat al je producten er prachtig uit springen.  Maar hoeveel kortingsbonnen en promoties je ook voert, het lijkt er niet op dat de verkoop snel zal stijgen.  Ondanks al je goede bedoelingen en inspanningen, blijkt het niet het succes te zijn zoals verwacht… Je webshop verkoopt niet.  Wat is een mogelijke reden en wat kan je er aan doen?
Lees meer…

Webshop is digitale investering!

De ontwikkeling van een website waarin u online producten verkoopt, is een digitale investering.  Een digitale investering geeft recht op een extra aftrek van 13,5% (inkomstenjaar 2016) in plaats van 8% voor gewone investeringen.   Dat stond te lezen in het artikel van 17 januari 2017 op de “ondernemeringsdatabank.indicator.be” Hier meer informatie: Lees meer…

Slaapproblemen en ander doelpubliek

Er is een Facebook Live episode blijven hangen in mijn hoofd en daarin ging het over het begrip “doelpubliek” op websites.  Overal worden ondernemers om de oren geslagen met dat woord.  Maar waarom juist?  Waarom is het kennen van je doelpubliek zo belangrijk?  Hier de essentie…
Lees meer…

Het toch niet kunnen laten… verhaal van Spaanse

Waar je allemaal geconfronteerd kan worden met het begrip ‘Facebook voor bedrijven’: Vorige week ben ik er een paar daagjes op uit geweest.  Even weg van de computer en om nieuwe inspiratie op te doen.  En al slenterend door de heerlijk gezellige straatjes van de oude stadskern zag ik plots een dame met een smartphone filmen hoe ze een winkel binnenging en ze filmde daarna ook het interieur.  Dus ik maakte daaruit op dat het wellicht de eigenares was van de kledingzaak.  En uit nieuwsgierigheid stapte ik dan ook even naar binnen… Lees meer…

9 tips bij de lenteschoonmaak van je website [+ gratis download]

Het mooie weer lonkt… begint het bij jou ook al te kriebelen? Niet alleen een huis kan eens nood hebben aan een lenteschoonmaak, ook je website heeft op tijd en stond eens een grondige check-up en opkuisbeurt nodig!  Wat kijk je best eens na en wat kan je praktisch doen om je website weer op punt te zetten?  Hieronder 9 tips: Lees meer…

Waar wil jij meer over weten?

Omdat niet iedereen dezelfde uitdagingen heeft als het gaat over ondernemen op het internet, wil ik met deze blog eens polsen naar de vragen die jij hebt.  Zo kan ik veel gerichter informatie geven en op die manier ben je misschien wel meteen terug gelanceerd.  Het gaat er hem tenslotte niet om wat ik wil vertellen, maar wat jij wilt weten! Lees meer…

7 redenen om lijstjes te gebruiken op je website

Lijstjes op je website of opsommingen zijn een ideale manier om je bezoeker nuttige informatie door te geven en ze te doen verder lezen tot helemaal op het einde.  Zou hou je mensen geboeid.  Je kan de inhoud makkelijk opstellen en de manier waarop zorgt ook voor een duidelijke rechtlijnige communicatie.  
Lees meer…

‘Wat een lelijke website!’

Een paar weken geleden kwam er iemand naar me toe met een soort van melding.  Hij was namelijk eerder die dag eens gaan kijken op het internet naar een aantal websites van zijn concurrenten binnen zijn vakgebied en daarbij was hem iets opgevallen.  Hij had mijn naam zien staan als websitebouwer onderaan een van die websites.  En hij gaf me er zijn eerlijke ongezouten mening over…

Lees meer…

Een emailmarketing systeem kiezen

Ben je op zoek naar een goed emailmarketing systeem?  Dan heb ik hier twee goede mogelijkheden.  Een emailmarketing systeem is een online tool dat er voor zorgt dat je de gegevens zoals naam en emailadres kunt verzamelen vanop je website van bezoekers die iets (gratis) van je hebben ontvangen.  Bijvoorbeeld: Lees meer…

Waar ik allemaal mee bezig ben geweest?

Wie zijn website up-to-date wilt houden met bloggen zal het met me eens zijn dat het soms wel wat vraagt van het karakter.   Waardevolle content toevoegen op je site wordt vaak verwaarloosd.  Toch blijft het een middel bij uitstek om je website dynamisch te houden.  Je krijgt er bezoekers mee naar je website, je laat er je creativiteit mee zien en je kan je eigen stem laten horen.  Daarom zijn een aantal tips om te bloggen wel handig.

Lees meer…

Ben jij zoals een parapluverkoper?

Gisteren belde een goede vriend mij op om te vertellen over zijn reis.  Hij was kortgeleden vier dagen gaan citytrippen naar Pisa, de mooie stad in Toscane (Italië).  Hij vertelde dat hij lekker gegeten had, veel gewandeld (ja, het is nogal een wandelfanaat) en ook wel een beetje geshopt.  Ik kon me al meteen het plaatje voor de geest halen.  Hij vertelde over iets dat me doet denken aan een sterk staaltje flexibel ondernemerschap… Lees meer…

Wat deze Turkse man mij leerde over websites

Ah, de vakantie, een tijd van loslaten, de deuren sluiten, op reis gaan…  Ik herinner me nog steeds die keer in Istanbul, een citytrip een paar jaar geleden.  Flanerend door de smalle straatjes werd ik aangetrokken door de vele geuren en kleuren in de Soek.  En ik was wel op zoek naar een speciaal typisch kruid, alleen was het aanbod zo overweldigend.  Maar één ding had ik niet verwacht… Lees meer…

Leuke tip voor LinkedIn gebruikers

“Hoe exporteer ik LinkedIn contacten?”  Zo nu en dan krijg ik eens een leuke vraag van klanten en collega’s doorgespeeld.  Vandaag was het er eentje van een collega ondernemer die graag wilde weten hoe je de emailadressen uit je LinkedIn account kan halen en importeren in een werkbaar Excel bestand.  Dat kan inderdaad heel handig zijn als je bijvoorbeeld een uitnodiging wil sturen naar een aantal van je LinkedIn contacten.  Hier is hoe je dat doet: Lees meer…

Webinar De Makers Unizo

Op 29 april 2016 ben ik enthousiast naar Brussel gegaan op vraag van Unizo om er een webinar te geven voor “De Makers”.  Ik gaf er ook een waardevol cadeau weg en deze wedstrijd liep tot woensdag 4 mei 2016.  Hier is de video: Lees meer…

Succes komt niet zomaar uit de lucht gevallen!

Wat zorgt er voor dat de ene ondernemer succesvol is online waardoor hij steeds meer omzet en meer klanten krijgt en dat een andere ondernemer ontgoocheld is omdat hij geen resultaten ziet? Nochtans heeft deze laatste ook een website en/of webshop, “zit” hij op Facebook en betaalt hij de facturen voor hosting en onderhoud. Wat gaat er dan mis? Deze website tips kunnen helpen…

Lees meer…

Dit had ik niet verwacht…

In maart 2015 spraken Kurt en Sandra, een supertof ondernemerskoppel uit Izegem, mij aan met de vraag om voor hen een website te bouwen.  Zaken gingen al goed maar het online verhaal ontbrak nog.  Ik vond het idee zeer leuk om “iets met frietjes” te gaan doen.  En zo begonnen we eerst met de Facebook bedrijfspagina Lees meer…

Hoger in Google

Als je succesvol wil worden met je bedrijf op het internet, dan heb je ook goede SEO nodig (zoekmachine optimalisatie voor Google).  Hoe kom je hoger in Google met je website? Lees meer…

Meer bezoekers naar je website?

Alleen “een website hebben” is niet meer voldoende om succesvol te ondernemen op het internet.  En het is ook belangrijk om voldoende bezoekers naar je website te krijgen.  Denk je al meteen aan Google Adwords, de betalende advertenties?  Het kan ook anders… Lees meer…

“Waarom zie ik geen resultaat?”

Wat kan je als zelfstandige doen op het internet, zodanig dat mensen jou en je zaak beter leren kennen en ze je producten vlotter aankopen en meer interesse tonen in je diensten?   Wil je meer omzet met je website?

Lees meer…

Niet altijd even zichtbaar voor iedereen

Het is niet omdat je geklikt hebt op de “vind ik leuk” knop om een bepaalde Facebook bedrijfspagina te volgen, dat je alle berichten en updates van die pagina ook automatisch te zien krijgt.  Wat kan je eraan doen?

Lees meer…

Kleuren op een website, er zit meer achter dan je denkt

Toen Michelangelo in de jaren 1500 de opdracht kreeg om het plafond en de muur achter het altaar van de Sixtijnse Kapel te beschilderen, wist hij het al: “Ik moet hier kleuren gaan gebruiken die echt opvallen zodat elke figuur de verdiende aandacht krijgt.”  Of hij dit nu letterlijk zo gedacht heeft…  😉

Lees meer…

Functioneel webdesign door Beels.be

Vroeger was het nog niet de norm, nu laat iedere zichzelf respecterende ondernemer zijn website bouwen.  Slechts een online visitekaartje of een volledig uitgewerkt communicatieplatform? Lees meer…

Hoe maak je mensen ‘verslaafd’ aan je product?

Onze smartphone 67 keer per dag checken, waarom doen we dat?  Wat zorgt ervoor dat we dat toestel steeds binnen ons bereik willen hebben en niet kunnen loslaten.  In mijn “Hooked” boekreview licht ik een tipje van de sluier.  Het begint steeds met…

Lees meer…

Als een boer het kan..

Het sociale-mediaproject @Boerburgertweet, je hebt er wellicht al over gehoord.  Het is een collectief account waarbij boeren gebruik maken van Twitter en Facebook om hun bedrijf in de kijker te zetten op een positieve manier.  Lees meer…

Een drone voor bedrijfsfilmpje, ja of nee?

Drones, je hoort er steeds vaker van.  Het is een klein onbemand luchtvaartuig dat al door bijvoorbeeld brandweer en politie werd gebruikt voor civiele doeleinden, zoals het beveiligen van een terrein of bij opsporingsacties.  Een drone kan vanaf de grond worden bestuurd maar kan ook zelfstandig vliegen volgens een voorgeprogrammeerde route. Lees meer…

Beslissing rechter nadelig voor zelfstandigen op Facebook?

Facebook heeft beslist om bedrijfspagina’s niet meer zichtbaar te maken voor mensen die niet zijn ingelogd op Facebook.  Dus om de toegang tot het platform in België te blokkeren voor niet-gebruikers. Als je zelf geen lid bent van Facebook kan je de publieke bedrijfspagina’s niet meer bekijken.  Gevolg?

Lees meer…

Omdat je eigen tijd beperkt is!

Deze week sprak ik met een ondernemer die webshopapplicaties waarbij zijn systeem gekoppeld wordt aan het boekhoudsysteem van de klant.  Heel interessant voor de kleinhandel.  We wisselden gedachten en ideeën voor samenwerking.  Waaronder het idee van affiliate marketing
Lees meer…

De grootte is wél belangrijk!

Het is een veelbesproken onderwerp en iedereen heeft er zijn eigen mening over.  Maar de juiste grootte hanteren is wél belangrijk als het komt op de Facebook afmetingen.  Doe het meteen goed als je een omslagfoto, profielfoto, linkfoto, afbeeldingsfoto, video, eventafbeelding, groepsbanner enz. wil plaatsen.  Hier is een overzicht plus een belangrijke tip voor mobiele apparaten… Lees meer…

Waarom smartphones jou als ondernemer dwingen tot vernieuwing

Laatst kreeg ik een mailtje van een klant waarin ze de opmerking maakte dat zelfstandig zijn gelijk staat aan flexibiliteit, omdat ze ‘de gemaakte afspraak noodgedwongen moest verplaatsen’.  Als zelfstandige moet je inderdaad flexibel zijn en dat geldt voor beide partijen. 😉 En niet alleen flexibel zijn in de agenda maar ook omgaan met technische evoluties  is noodzakelijk om mee te groeien als ondernemer. Lees meer…

Als je dit niet doet zal Facebook nooit voor je werken

Laatst sprak ik een ondernemer die graag “iets met Facebook” wou beginnen om meer klanten en meer omzet te halen. Hij heeft een zaak in bloempotten, hele mooie luxe bloempotten.  En hij heeft ook een website waarop al zijn producten uitgebreid staan beschreven.

Lees meer…