De tijd gaat snel [2023]

In de drukte van alledag en werken voor klanten vergeten we soms onze eigen website. Als de Paashaas Cupido voorbij steekt in de winkelrekken en jouw kerstversiering staat er nog, dan weet je dat het tijd is om je website eens na te kijken. šŸ˜‰

Dit kan je zelf doen

Nu en dan zelf een check doen van je website is slim. Ga er niet van uit dat je webbouwer dit standaard voor je doet.

  1. Nieuw seizoen, nieuwe kijk: is er teveel wirwar of zijn er onduidelijkheden op je website? Is je website gedateerd? Tijd voor een opfrissing! Een paar nieuwe foto’s (geen stockfoto’s!) laten nemen en de teksten opfrissen kunnen al wonderen doen.
  2. Check: Ga na of alles nog correct wordt weergegeven en dat alle links (inkomende en uitgaande) nog steeds goed werken. Laat gebroken links snel herstellen als die nog relevant zijn voor je business.
  3. Update: kijk of er verouderde promoties, oude vakantiemeldingen of verouderde aanbiedingen staan. Kijk de contactgegevens na.
  4. Voeg toe: aan de hand van een nieuwe blog of nieuwe pagina blaas je nieuw leven in je website en verhoog je de informatiewaarde voor je bezoeker. Ook in Google kan je website dan beter gevonden worden op die nieuw toegevoegde onderwerpen.
  5. Geen doodlopende straten: Staat er op elke pagina een call-to-action richting iets dat voor jouw business belangrijk is? Neem je de bezoeker bij de hand en toon je wat voor hem de volgende logische stap is?
  6. Makkelijke navigatie: kunnen bezoekers, ook op hun smartphone, gemakkelijk navigeren door je webpagina’s? Vinden ze gemakkelijk je contactgegevens op een klein scherm? (laat dit uittesten door iemand die nog nooit je website bezocht)
  7. Mobiel en https: is je website op dit moment nog niet mobielvriendelijk? Hoog tijd voor een mobielvriendelijke website! Laat meteen ook de groene veilige balk (https://) installeren zodat bezoekers je website veilig kunnen bezoeken.

Hulp nodig bij je online marketing?

Ontdek je online marketing strategie op maat, aan de hand van de internetmarketing blauwdruk, voor meer naambekendheid en klanten.