
Dag van de ondernemer: het is niet elke dag Valentijn
Voor velen is het een gewone werkdag. Want de zaak moet draaien. Klanten moeten geholpen worden. En er is altijd wel iets dat gisteren al af moest.
Maar… wat als je deze dag (Dag van de Ondernemer) ziet als méér dan een commerciële campagne of een moment voor wat extra zichtbaarheid?
We zijn meesters in doorzetten en brandjes blussen. Een soms vergeten we: verbinding, vertrouwen of waardering.
Wie of wat heeft jou geholpen om te staan waar je nu staat?
Misschien is deze dag een mooie aanleiding om daar bewust mee om te gaan? Richting je klanten, je team, je leveranciers, je zakelijke mentor, of gewoon: jezelf.
Je hoeft geen ballonnen op te hangen of een groots event te organiseren.
Zelfs als je doorwerkt, zijn er genoeg manieren om de Dag van de Ondernemer te benutten.
Bestaande klanten
We investeren vaak in nieuwe klanten. Maar de klanten die al ‘ja’ tegen jou zeiden? Die verdienen óók je aandacht.
Denk aan:
- een persoonlijke mailing met een warme boodschap
- een extraatje bij hun volgende bestelling
- een uitnodiging voor een winterdrankje of klantendag
- een geschreven kaartje (ja, echt op papier)
Het hoeft niet veel tijd te kosten, als je het nu al voorbereidt.
Reflecteren
Neem een korte pauze met koffie of taart (of iets sterkers) en kijk terug:
Waar ben je trots op? Wat heb je geleerd? Wie wil je bedanken?
Doe dit alleen of samen met je team of partner. Deel herinneringen.
Leg nieuwe contacten in je buurt
Unizo en VLAIO organiseren die avond vaak lokale activiteiten of netwerkmomenten. Kijk op tijd wat er in jouw regio leeft. Ga even buiten je werkbubbel. Soms opent een informeel gesprek onverwachte deuren.
En vergeet je visitekaartjes niet.
Interne optimalisatiedag
Geen tijd voor al het bovenstaande? Maak er dan een dag van waarop je kleine dingen verbetert in je werkomgeving of website. Een halve dag investeren in structuur of automatisatie kan maandenlang vruchten afwerpen.
Een voorbeeldmail om je klanten te bedanken
Wil je jouw klanten bedanken via e-mail? Hieronder vind je een eenvoudige aanzet:
Onderwerpregel: “Bedankt voor je steun! Een kleine verrassing van ons”
Beste [klantnaam],
Op deze Dag van de Ondernemer wil ik jou bedanken. Voor […]
Als kleine blijk van waardering krijg je van ons: [kies bv.: een korting, extraatje bij bestelling, early access, uitnodiging klantendag …]
Bedankt!
We kijken ernaar uit om jou ook in de toekomst te helpen, met evenveel goesting.
[Call-to-action en eventueel link]
Hartelijke groet,
[Je naam + bedrijfsnaam]
-> Vergeet niet te personaliseren, en de mail op voorhand in te plannen.
Ondernemerschap is méér dan werk
Je bent ondernemer geworden omdat je een verschil wilde maken. Omdat je iets kon wat anderen nodig hadden. Omdat je zin had in vrijheid, betekenis, of iets opbouwen van en voor jezelf.
Herinner jezelf daar eens aan.
Hulp nodig bij het optimaliseren van je bedrijf op het internet? Vraag hier je internetmarketing screening aan.
Misschien heb je hierin interesse
#nietelkedagvalentijn