fbpx

Naambekendheid en groei in de horeca

In maart 2015 spraken Kurt en Sandra mij aan met de vraag om hen te helpen online.  Bij dit tof ondernemerskoppel uit Izegem gingen de zaken al goed maar het internetverhaal ontbrak nog.  Ik vond het idee zeer leuk om “iets met frietjes” te gaan doen.  En zo zijn we eerst begonnen met de opstart van een Facebook bedrijfspagina…

Facebook bedrijfspagina

Nog voor de nieuwe website online werd gezet waren we al begonnen aan de voorbereidende fase op hun nieuwe Facebook bedrijfspagina.  En de vraag rees hoe we het gingen aanpakken…  In het begin hebben we veel samen gebrainstormd over het soort berichten dat ze konden plaatsen, was ik getuige van de eerste foto poses en hebben we vooral veel gelachen.   Het was een plezier om deze mensen te helpen opstarten op het internet.   De goede communicatie was hier goud waard.  Maar wat er daarna gebeurde had ik niet verwacht…

Start eind maart 2015

Er is voor hen intussen heel wat veranderd.  Kijk je even mee?  Je ziet de start eind maart 2015, de veranderingen en uitbreiding van hun team.  En één jaar later, gaan ze het paasweekend van 2016 in met een nog groter team:

Pasen 2016

Na een jaar hadden Kurt en Sandra op hun Facebook bedrijfspagina zo’n 700-tal enthousiaste volgers, op geheel spontane wijze en zonder advertenties verzameld. Hun team is van twee naar zes gegaan.

Hun enthousiasme en persoonlijkheid werkt aanstekelijk en ze hebben vooral ook goesting om te ondernemen.  

Van bij het begin stonden ze open voor de mogelijkheden die elke ondernemer heeft vandaag de dag.  Al snel hadden ze door hoe ze het verder moesten aanpakken aan de hand van een aantal tips & trics die ze hadden meegekregen.

Het resultaat op vandaag is volledig hun verdienste omdat ze stap voor stap verder zijn blijven bouwen op een manier die werkt.

Ongeveer een jaar later: update maandag 17 april 2017

Een jaar later stonden ze op 1309 volgers op hun Facebookpagina, hadden ze nog een extra kracht erbij en startten ze met een nieuw websiteproject.  Ook zijn ze op dat moment met een online bestelsysteem gestart, gekoppeld aan hun website, waarmee ze bestellingen op voorhand kunnen klaarmaken. De wachtrij voor de deur werd te lang…

Beste Frituur

Een maand later, op dinsdag 30 mei 2017, werden ze Beste Frituur Van Izegem. En op zaterdag 14 april 2018 kregen ze de titel Beste Frituur van Vlaanderen 2018.

Bekijk het volledige krantenartikel uit het Nieuwsblad hier.

Vervolg

Nadat ze in 2018 de titel kregen van Beste Frituur van Vlaanderen, kregen ze daardoor veel aandacht in de media en werden ze gevraagd om gastoptredens te doen. Hun team groeide verder uit.

De 7 sterkste Facebook post types voor professionals
Klik hier >

Eigen biertje

Intussen brachten ze ook hun eigen Patattekop biertje op de markt.

De award

En in 2019 ontvingen ze de award voor Klantvriendelijkste Frituur van België.

De uitnodiging

Begin 2020 kregen ze de uitnodiging om frietjes te gaan bakken in Tirol, naast een paar topchefs.

Zo zie je maar hoe je als lokale ondernemer een enorme groei en naambekendheid kan krijgen!

Op 15/04/2020 staat de teller van hun Facebook bedrijfspagina op: 2.594 fans.

Beste Frituur van Vlaanderen 2020

En met op de teller 2.719 fans op 4/7/2020 zijn ze voor een tweede keer BESTE FRITUUR VAN VLAANDEREN geworden.
Proficiat!

Bekijk hier het volledige verslag in Het Nieuwsblad

Ook type voorbeelden van Kurt en Sandra vind je in deze handleiding:

De 7 sterkste Facebook post types voor professionals
Klik hier >

Leave a Comment