Moet ik dan ook op tafel springen?

Je kent ze wel.
Die man uit Zulte, of die man die het “maakt alsof het voor zichzelf zou zijn”. Beiden herkenbaar. De ene omdat hij bijna letterlijk op tafel springt, de ander omdat hij eruit springt in zijn unieke rustige stijl.

Voor mij allemaal prima, ieder zijn ding.

Ik krijg wel regelmatig de vraag van klanten: “Ik moet DAT toch niet gaan doen?!”
Ze bedoelen dan: moet ik dan ook zo opvallend zijn om online klanten aan te trekken?
Of ze vrezen: wat als mensen mij niet serieus gaan nemen?

Dat hoeft inderdaad niet. Als nuchtere Vlaamse ondernemer hoef je écht niet noodzakelijk “op tafel te springen” om online meer klanten te krijgen.

Er is een manier die bij jou past en jouw ideale klant aantrekt.

De stille kracht van strategische zichtbaarheid

Wat wel altijd belangrijk blijft, is een heldere boodschap, een scherp aanbod en content (inhoud) die mensen raakt omdat ze voelen: dit gaat over mij.

En eerlijk…

Zelfs die man uit Zulte en die andere met z’n persoonlijke stijl… doen dát dus ook.
Ze maken keuzes. Positioneren zich. Bouwen consistent aan vertrouwen.

Kies in elk geval voor:

– duidelijke positionering (zeg niet “voor iedereen”, durf kiezen voor je Ideale Klant)
– strategische content (toon consistent je expertise en wek vertrouwen)
– geoptimaliseerde website (zodat bezoekers snappen: “Hier moet ik zijn”)
– doordachte marketingmix (zorg dat je social media, e-mail en website samenwerken in plaats van losse flodders online)
– een klein beetje lef (niet overdreven, gewoon: jezelf en je verhaal durven tonen zoals je bent)

Van trekken naar aantrekken

Je hoeft niemand te overtuigen. Je wil dat ze zich herkennen in jouw verhaal en standpunt,
zichzelf selecteren en uit vrije wil bij jou aankloppen. Dat is het verschil tussen trekken en aantrekken.

Wil jij dat ook?

Wil jij meer klanten aantrekken zonder jezelf te verliezen in lawaai, trucs of hypes? Wil je zichtbaar worden op een manier die wérkt en bij je past? Vraag dan je internetmarketing screening aan.

In 60 à 90 minuten bekijken we samen welke aanpak het beste werkt voor jou. Mét inzicht, overzicht en richting.

Of misschien heb je hierin interesse:

#eenbeetjelef