Herstarten van 0 met bedrijfspagina en doorgroeien?

Als je bedrijf een gevestigde waarde is in de streek maar vastgelopen is met de huidige Facebook bedrijfspagina en verouderde website, dan is herstarten vanaf 0 met een Facebook bedrijfspagina en nieuwe website soms wel een slimme oplossing.

Els maakte een plan hoe we de digitale wereld zouden veroveren. Hoe we meer fans en likes konden krijgen en uiteindelijk meer omzet zouden halen. Els was ervan overtuigd, nu wij nog. We maakten samen een nieuwe site, bouwden een succesvolle bedrijfspagina op Facebook. Ik werd terug zelfs wakker op Linkedin. Het is geen geheim dat mensen op leeftijd wel eens durven steigeren bij zoveel digitaal geweld. Maar het groene blaadje was overtuigend en volhardend zo leek. Geen ruimte voor blabla maar wel voor boem-boem. Het resultaat mag er zijn. We hebben een performante site, meer dan duizend volgers op Facebook. Maar vooral hebben we een mooie instroom aan nieuwe klanten. Het resultaat van een gedreven samenwerking, met af en toe een schop onder onze kont. Ik bedank Els voor haar bijdrage aan dit verhaal. We hielden meer dan stand in dit moeilijke (corona)jaar. Het klantenbestand groeide meer dan normaal, heel goed voor onze moraal. Els dikke merci om ons de weg te tonen, we zijn heel content en verlangen steeds meer!

Johan uit Lendelede

Het vastlopen met een bestaande fb bedrijfspagina kan altijd voorvallen.

  • Je hebt weinig tijd om er zelf mee bezig te zijn
  • op het moment dat er tijd is weet je niet direct wat te posten (bv. door overdenken)
  • en je doelgroep is na verloop van tijd veranderd waardoor je Facebook publiek niet meer overeenkomt en de respons vermindert

Nieuwe huisstijl

Bij de creatie van een nieuwe huisstijl voor je bedrijf krijg je nieuwe motivatie om aan de slag te gaan met social media. En dan bots je op een bestaande bedrijfspagina waar je voelt dat het anders kan.

Op dat moment is het soms interessanter om vanaf nul te herstarten met een nieuwe bedrijfspagina, in de nieuwe huisstijl, en de trouwe fans samen te brengen met een vernieuwd publiek. Van daaruit werk je op regelmatige basis in de nieuwe communicatiestijl.

Voorbeeld

Voor Vanatex uit Lendelede hebben we

  • een nieuwe website gemaakt
  • een nieuwe bedrijfspagina op Facebook gecreëerd from scratch.
  • de enthousiaste bestaande fans gemotiveerd om naar de nieuwe pagina over te komen
  • het plaatsen van content op de nieuwe pagina planmatig aangepakt zodat die kon doorgroeien in de nieuwe stijl.

Professioneel adverteren met een bedrijfsaccount was/is ook een onderdeel van het plan.

Cijfers van oud naar nieuw

Een interessant effect

Een interessant effect dat we al snel zagen in de statistieken van de nieuwe pagina was de verschuiving van de leeftijdscategorie. Je zou kunnen zeggen dat we met de nieuwe communicatiestijl een nieuwe categorie beslissing nemers aanspraken. Een ander publiek.

Op vandaag staat de teller op:

De nieuwe website is:

  • in een ontwerp op maat
  • in een systeem waarin ze tekst en foto zelf kunnen aanpassen
  • geoptimaliseerd voor Google zoekresultaten (SEO)
  • aangepast aan mobiele apparaten

De nieuwe facebookstrategie:

  • professioneel adverteren achter de schermen
  • op regelmatige basis posten (in functie van de nieuwe website)
  • de pagina als hulpmiddel zien en niet als doel op zich
  • gebruik van een andere communicatiestijl

Het resultaat:

  • offline en online acties die elkaar versterken
  • vertaalt zich bv. naar het dagelijks toekrijgen van offerteaanvragen via het contactformulier op hun nieuwe website
  • en het vlot aantrekken van nieuwe klanten en meer naambekendheid in de streek en daarbuiten

Krijg het vertrouwen van je potentiële klant

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.