Het beste social media kanaal voor je bedrijf
Elk platform heeft zijn eigen stijl en trekt een bepaald publiek aan. Om te weten welk social media kanaal jij het beste gebruikt voor jouw bedrijf, helpt het om eerst je doelgroep en ideale klant helder te hebben. En daarna neem je een koffie, overloop je de mogelijkheden, bepaal je een plan en kies je een platform om mee te starten. Écht te starten.
Laat je bijstaan om de continuïteit en flow erin te krijgen en te houden.
Wat sterk kan helpen bij je keuze is bepalen wat je persoonlijke stijl en voorkeur is in communicatie:
- Kom je zelf graag in beeld en leg je het graag visueel uit?
- Hou je het meeste van schrijven?
- Ben je creatief en creëer je graag mooie dingen?
Het is aanbevolen om ook te adverteren via social media.
En het is zeer interessant om een platform te kiezen waar je zelf achter staat.
Als je het bewuste platform zelf ‘haat’ (letterlijk zeggen sommige ondernemers mij dit), dan komt dat niet goed. Omdat je zo onbewust dingen saboteert. Voor jezelf of in een samenwerking.
En het gevolg daarvan is dat je je dan afvraagt waarom het niet voor je werkt… een vicieuze cirkel.
Zelf dus echt geloven in de vele mogelijkheden van social media en het bereik dat je ermee kan krijgen is zeer belangrijk. Open staan voor nieuwe ervaringen en uitdagingen is ook zeer belangrijk. Omdat die er zeker zullen komen…
Gooi dan op regelmatige basis je vislijn uit. Ongeacht welke vijver je gekozen hebt. Kom naar buiten, en ervaar wat het in gang zet. Een professionele pagina op social media is hét ideale hulpmiddel.
Wie niet vist is gezien.
Els 😉