Hoe kan je reageren op concurrentie?

Jim Rohn vertelt:

“Er is een Bijbeltekst die het verhaal verteld van de zaaier.

In de oude tijd, diegene die het land bewerkte, die zorgde voor gewassen, dat was de zaaier.

Dit verhaal van de zaaier is een typisch voorbeeld van het leven, van mensen, van resultaten en wat je mag verwachten.

Want de zaaier, dat was een wijze man. En dat is een groot voordeel. Je wil geen dommerik het veld op sturen.

Nog een interessant punt: de zaaier strooide met excellent zaad. Het beste. Hij nam geen genoegen met tweederangs.

En een derde punt in het verhaal: de man was zeer ambitieus. En als je het ganse verhaal zou lezen dan kom je tot de conclusie, deze man was zeer ambitieus. Dat is een mooie kwaliteit om te hebben.

En dan ging hij aan het werk.

De zaaier, met het perfecte zaad, zeer ambitieus, overal rond hem goeie mogelijkheden, de juiste capaciteiten, alles is klaar… en hij begint er aan.

Nu gebeurd er iets heel interessant. Iets typisch zeg maar.

Hij start dus met zaaien, vroeg in de ochtend. En het eerste gedeelte dat hij uitstrooit valt verkeerd. En de vogels zijn er mee weg.

Hij zaait nog een keer. En de vogels nemen het weer weg. Hij zaait nog een keer, enzovoort enzoverder.

Dit is dus een typisch verhaal van het leven en van mensen. Want zoals je zelf wel weet: de vogels gaan altijd een deel van het zaad meenemen.

Er zijn een aantal zaken die je in dat geval kan doen.

Je kan de vogels achterna zitten. De dingen ‘eens recht gaan zetten’, i.p.v. het te laten zoals het is. Maar als je achter de vogels zit, dan sta je niet meer op je veld. Dan ben je niet meer aan het zaaien. Zo gaan je kansen op goede oogst meer omlaag dan omhoog.

Sommige dingen kan je niet oplossen. Sommige dingen moet je negeren, zoals de vogels, die ermee gaan vliegen.

Dat is wat deze zaaier deed, zo staat het in deze Bijbeltekst. Hij negeerde de vogels, en hij bleef zaaien.

Want hij wist, als je blijft zaaien, ga je meer zaaien dan dat de vogels kunnen wegnemen.”

Zo trek je online klanten aan!

Het vertrouwen krijgen van een potentiële klant start bij het helder en goed communiceren van je waarde en expertise.

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.