Werken aan je bedrijf

Werken aan je bedrijf, dat is een beetje zoals een nieuwe plaats bezoeken. Als ik een nieuwe stad bezoek, kijk ik altijd eerst naar de stadsplattegrond. Een plannetje van de toeristische dienst of een bord in de straat. Zoek het bolletje: “u bent hier”
Ik vind dat een fantastische uitvinding… die gasten weten gewoon altijd exact waar je bent! 😉

Duidelijk hebben waar je nu bent en wat je echt wilt bereiken met je marketing, dat geeft een goed gevoel. Zo krijg je overzicht.

De meeste zelfstandigen (zaakvoerders van kleine familiebedrijven en solo-ondernemers) zijn overweldigd door het aantal tools en technieken die er nu bestaan. We weten wat allemaal kan en wat we zouden moeten doen. Maar het ontbreekt aan tijd, goesting of technische kennis.

En de top 3 meest voorkomende ergernissen die ik hoor zijn:

  • te weinig offerte aanvragen via de website
  • niet weten wat gepost op social media
  • nieuwsbrieven die geen respons geven

En zo tikt de klok verder.

Sinds 2009 help ik mensen in de meest uiteenlopende sectoren om vooruit te komen met hun marketing.

Sinds 2014 ben ik ook lid van de netwerkorganisatie BNI en vertel ik er wekelijks wie ik ben en wat ik doe. Je krijgt er de kans om je bedrijf uitgebreider voor te stellen aan de groep mede-ondernemers. Het is een absolute verrijking op persoonlijk vlak en van je netwerk. Ik kan het aan elke ondernemer aanraden.

Op 3/11/22 bracht ik opnieuw mijn verhaal, dit keer in de unieke setting van Kasteel Villa Madonna in Ronse.

Dit is wat jij vandaag kan proberen:
– neem pen en papier: hoe ziet ‘werken AAN je bedrijf’ er voor jou uit en hoe zou jouw ‘ideale dag’ er dan uit zien?
– welk onderdeel heeft op vandaag dringend je aandacht nodig?
– welke eerste stap kan je deze week al zetten om dat onderdeel te beginnen verbeteren, zodat je er volgende week en de week nadien constructief kunt op verder bouwen?

Zo val je op in een overvolle markt