Een goed gevulde social media pagina of meer aandacht aan je website in 2024?

Voel jij ook die druk om dag in dag uit je social media pagina’s gevuld te krijgen? Voor de meeste zelfstandigen is het regelmatig bijhouden van één bedrijfspagina, op Facebook of Instagram, al een voldoende grote uitdaging.

Je wil creatief uit de hoek komen, niet te saai, niet te opdringerig, etc. En dan is er je website. Ziet die er nog steeds hetzelfde uit als jaren geleden?

Eerst meer aandacht besteden aan het verbeteren van je website? Of toch vooral de social media pagina uitbouwen?

Mijn antwoord illustreer ik graag aan de hand van deze vergelijking…

Een kleine zelfstandige neemt een extra hulp in dienst. Dagen, weken, maanden investeert hij in opleiden. Er worden bedrijfsgevoelige zaken gedeeld en beroepsspecifeke taken aangeleerd. De kleine zelfstandige geeft zich volledig bij de opleiding van zijn nieuwe medewerker. Om op een zekere dag te horen te krijgen: “Sorry, ik neem ontslag, omdat ik nu zelf een bedrijf wil opstarten.”

Pijnlijk.

Herkenbaar?

Dat gevoel kan je ook meemaken met social media. Plots heb je geen toegang meer, of er stopt iets, of er wordt iets geblokkeerd, enfin…je bent alles “kwijt”. Om welke reden dan ook.

Social media blijft een extern platform van een ander bedrijf.

Tenzij je had gewerkt met je eigen website als basis uitgangspunt.

Wat ik veel zie is een statische website die jaren dezelfde blijft qua look en inhoud en waarbij alle aandacht wordt gericht op social media.

De website wordt een beetje vergeten, niet geoptimaliseerd of statisch gehouden. Daardoor wordt er ook weinig opgebouwd qua SEO reputatie (de plaats in de zoekmachine Google) en blijft de positie in de Google zoekresultaten na lange tijd nog steeds slecht.

Als je om-denkt en je vertrekt vanuit je website, dan kan het plaatje na verloop van tijd er helemaal anders en veel positiever gan uitzien.

Waar het voor velen dit is:

  • dingen worden op social media pagina geplaatst en er is geen link naar de website, website is statisch en er gebeurd verder niks mee en wordt een beetje vergeten

Kan het ook zo:

  • je website laten groeien qua waardevolle inhoud en een goede reputatie opbouwen, je social media gebruiken als handig hulpmiddel in functie van je website

Daarom voor nu deze tips:

  • leg niet al je eieren in het mandje van social media
  • zet je waardevolle content eerst op je website, omdat het iets van jou is
  • en bekijk social media als een visvijver, een handig hulpmiddel. Het is geen doel op zich.

Wil je hier actief mee aan de slag?

Zo trek je online klanten aan!

Het vertrouwen krijgen van een potentiële klant start bij het helder en goed communiceren van je waarde en expertise.

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.