Glossary K Testimonial (klantenervaring)

Testimonial (klantenervaring)

Wat is een testimonial (klantenervaring)? Dat is een ‘verklaring’ van een klant over zijn ervaring met jouw bedrijf of dienst. Je kan het interpreteren als een aanbevelingsbrief, als uiting van waardering voor de ontvangen producten of diensten.

Het is een klantengetuigenis die in geschreven of gefilmde vorm kan zijn. Hierin beschrijft de huidige of voormalige klant de ervaring met jouw product of dienst en de voordelen, prestaties, kwaliteit en/of waarde die ze hebben ervaren.

Hoe kan je een testimonial bekomen?

Een klantengetuigenis kan je eenvoudigweg aan je klant vragen per email. Je vraagt aan je klant om zijn ervaring neer te pennen in 2 à 3 zinnen, en dit naar je toe te sturen per kerende mail. Of om hun ervaring te delen in een filmpje.

Beloning en geloofwaardigheid

Een beloning geven voor een ingestuurde getuigenis is niet aan te bevelen omdat je op die manier potentieel onechte getuigenissen verzameld waar lezers ook zo doorheen prikken.

Een klantengetuigenis waar soms ook minder leuke details in voorkomen zorgt voor geloofwaardigheid.

Bijvoorbeeld: “dit en dit ging niet volgens plan maar ze hebben hemel en aarde bewogen om toch tegen 8 u de volgende dag met twee medewerkers de zaak mooi af te werken…” Mensen kunnen dit interpreteren als: ze zijn flexibel en zullen ons niet in de steek laten.

Plaats de positieve reacties van je klanten sowieso op je website. Dat zorgt voor meer vertrouwen. Studies hebben aangetoond dat hoe meer reacties je op je website hebt, en hoe meer deze worden aangevuld met nieuwe recente, hoe beter.

De testimonial pagina op je website kan een van jouw beste verkopers worden!

Voorbeelden van testimonials

Een paar voorbeelden van testimonials lees je hier

Krijg het vertrouwen van je potentiële klant

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.