Glossary K Testimonial (klantenervaring)

Testimonial (klantenervaring)

Een testimonial is een ‘verklaring’ van een klant over zijn ervaring met jouw bedrijf. Je kan het interpreteren als een aanbevelingsbrief, als uiting van waardering voor ontvangen producten of diensten.

Het is een klantengetuigenis die geschreven of gefilmd kan zijn. Hierin beschrijft de huidige of voormalige klant de ervaring met jouw product of dienst en de voordelen, prestaties, kwaliteit en/of waarde die ze hebben ervaren.

Een klantengetuigenis kan je eenvoudigweg aan je klant vragen per email. Je vraagt aan je klant om zijn ervaring neer te pennen in 2 à 3 zinnen, en dit naar je toe te sturen per kerende mail.

Een beloning geven voor een ingestuurde getuigenis is zeker nooit aan te bevelen omdat je op die manier potentieel onechte getuigenissen verzameld waar lezers zo doorheen prikken.

Een getuigenis waar soms ook minder leuke details in voorkomen zorgt voor geloofwaardigheid. Bijvoorbeeld: “dit en dit ging niet volgens plan maar ze hebben hemel en aarde bewogen om toch tegen 8 u de volgende dag met twee medewerkers de zaak mooi af te werken…” Mensen kunnen dit interpreteren als: ze zijn flexibel en zullen ons niet in de steek laten.

Plaats de positieve reacties van je klanten altijd op je website. Dat zorgt voor meer vertrouwen. Studies hebben aangetoond dat hoe meer reacties je op je website hebt, en hoe meer deze worden aangevuld met nieuwe recente, hoe beter.

De testimonial pagina op je website kan je beste verkoper worden!