Glossary U Upsell

Upsell

Bij upselling probeer je een klant te overtuigen om meer te kopen of nog iets extra duurder te kopen tijdens het lopende verkoopproces. Het is een verkooptechniek die klanten aanmoedigt om meer geld uit te geven tijdens hun aankoophandeling.

Voorbeeld: visitekaartjes bij Vistaprint zijn in een eerste fase spotgoedkoop, maar door het aanbieden van extraatjes tijdens het uitcheck (betaal) proces, kom je aan het eind van de rit toch aan een aardig bedragje.

Een upsell steunt op het principe dat je mensen, terwijl ze aan het betalen zijn, nog even vraagt of ze nog iets ‘extra’ willen kopen. Ze zitten al midden in het enthousiasme van de aankoop en wanneer je dan een goed relevant extra aanbod doet kan dat je omzet met tientallen percentages omhoog doen gaan.

Bied jij jouw klanten al iets extra aan op het moment ze aan het betalen zijn?

Krijg het vertrouwen van je potentiële klant

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.