Glossary U Upsell

Upsell

Bij upselling probeer je een klant te overtuigen om meer te kopen of nog iets extra duurder te kopen tijdens het lopende verkoopproces. Het is een verkooptechniek die klanten aanmoedigt om meer geld uit te geven tijdens hun aankoophandeling.

Voorbeeld: visitekaartjes bij Vistaprint zijn in een eerste fase spotgoedkoop, maar door het aanbieden van extraatjes tijdens het uitcheck (betaal) proces, kom je aan het eind van de rit toch aan een aardig bedragje.

Een upsell steunt op het principe dat je mensen, terwijl ze aan het betalen zijn, nog even vraagt of ze nog iets ‘extra’ willen kopen. Ze zitten al midden in het enthousiasme van de aankoop en wanneer je dan een goed relevant extra aanbod doet kan dat je omzet met tientallen percentages omhoog doen gaan.

Bied jij jouw klanten al iets extra aan op het moment ze aan het betalen zijn?

Wat zou jij het liefste in je marketing willen bereiken?

Als verder uitstellen geen optie meer is:

  • boven mijn concurrent staan in Google
  • naambekendheid hebben binnen mijn vakgebied
  • nieuwsbrieven sturen die iedereen wil lezen
  • veel offertes & een rij nieuwe klanten tot buiten in de straat
  • 1000den euro’s extra omzet per jaar
  • continue meer leads, likes & volgers krijgen
  • team hebben dat de marketing vlekkeloos kan uitvoeren
  • meer tijd voor leuke dingen

1 uur gratis coaching

9 business trends ’22 – ’30 & kansen in de metaverse voor jouw bedrijf

 

dit veld niet invullen s.v.p.