Glossary E Emailmarketing

Emailmarketing

Emailmarketing gebruikt e-mails om een relatie op te bouwen met potentiële en bestaande klanten.

Het verschil met de klassieke nieuwsbrief is dat je bij emailmarketing gebruik maakt van een waardevolle gratis weggever in ruil voor naam en emailadres. Van zodra iemand je weggever download, komen zijn naam en email in je databank terecht. Dat proces wordt geregeld door een online tool, het emailmarketingsysteem.

Alle focus bij de gratis weggever en opvolgmails worden gelegd op het oplossen van het probleem van je ideale klant. Daarom is het belangrijk om je klantenpersona’s goed te kennen.

Doordat je bezoeker een specifieke gratis weggever heeft gedownload, kan je stellen dat hij/zij zichzelf heeft geïdentificeerd als jouw toekomstige ideale klant. Hoe je een gratis weggever bedenkt ontdek je hier.

E-mailmarketing is een van de technieken die gebruikt worden binnen internetmarketing.

Zo trek je online klanten aan!

Het vertrouwen krijgen van een potentiële klant start bij het helder en goed communiceren van je waarde en expertise.

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.