Glossary E Emailmarketing

Emailmarketing

Emailmarketing is het inzetten van e-mail om een relatie op te bouwen met je (potentiële) klanten Je maakt eerst gebruik van een waardevolle gratis weggever op je site of social media om de emailgegevens te verkrijgen.

Je doet dat door middel van een invulformulier en verzendknop. Dit invulformulier is gekoppeld aan een emailmarketingsysteem. Vervolgens stuur je (meestal geautomatiseerd) een aantal e-mails uit dewelke voortbouwen op je gratis weggever.

Alle focus bij de gratis weggever en opvolgmails worden gelegd op het oplossen van het probleem van je ideale klant. Daarom is het belangrijk om je persona’s goed te kennen. Omdat je prospect deze gratis weggever heeft gedownload door middel van het verschaffen van zijn gegevens, kan je stellen dat deze prospect jouw ideale klant zou kunnen zijn.

Het principe van e-mailmarketing is op deze manier aan de basis sterk verschillend tegenover het uitsturen van een klassieke nieuwsbrief.

E-mailmarketing is een van de technieken die gebruikt worden in internetmarketing.

Wat zou jij het liefste in je marketing willen bereiken?

Als verder uitstellen geen optie meer is:

  • boven mijn concurrent staan in Google
  • naambekendheid hebben binnen mijn vakgebied
  • nieuwsbrieven sturen die iedereen wil lezen
  • veel offertes & een rij nieuwe klanten tot buiten in de straat
  • 1000den euro’s extra omzet per jaar
  • continue meer leads, likes & volgers krijgen
  • team hebben dat de marketing vlekkeloos kan uitvoeren
  • meer tijd voor leuke dingen

1 uur gratis coaching

9 business trends ’22 – ’30 & kansen in de metaverse voor jouw bedrijf

 

dit veld niet invullen s.v.p.