Glossary B Branding (huisstijl)

Branding (huisstijl)

Het brandmerken van een koe om aan te geven dat een koe van jou was, het gebruik van het familiewapen en Schotse tartan om aan te geven tot welke familie je behoort, de branding op vaten en kratten om te weten welke drank erin zit…

Branding gaat verder dan logo, huisstijl, adverteren en marketing. Het gaat om het omzetten van de waarden van het bedrijf in een visuele identiteit die het merk tot in de puntjes vertegenwoordigt. Zowel offline als online.

Op vandaag is het eerder: personal branding. Wie ben jij als mens (zaakvoerder) in het bedrijf?

De consument van vandaag zoekt een betekenisvolle band. Als een merk en ondernemer menselijke kwaliteiten toont zoals betrouwbaarheid, empathie, eerlijkheid, nederigheid of kwetsbaarheid, dan bevordert dat de menselijke connectie met de (potentiële) klant. Kijk verder dan alleen winst maken en kies voor een sterke personal branding.

Wat zou jij het liefste in je marketing willen bereiken?

Als verder uitstellen geen optie meer is:

  • boven mijn concurrent staan in Google
  • naambekendheid hebben binnen mijn vakgebied
  • nieuwsbrieven sturen die iedereen wil lezen
  • veel offertes & een rij nieuwe klanten tot buiten in de straat
  • 1000den euro’s extra omzet per jaar
  • continue meer leads, likes & volgers krijgen
  • team hebben dat de marketing vlekkeloos kan uitvoeren
  • meer tijd voor leuke dingen

1 uur gratis coaching

9 business trends ’22 – ’30 & kansen in de metaverse voor jouw bedrijf

 

dit veld niet invullen s.v.p.