Glossary B Branding (huisstijl)

Branding (huisstijl)

Met branding zet je de waarden van je bedrijf om in een visuele identiteit. Dat kan zowel offline als online zijn. Het gaat verder dan logo, huisstijl, adverteren en marketing.

Op vandaag spreken we meer en meer van personal branding. Wie ben jij als mens (zaakvoerder) in het bedrijf en hoe breng je dat naar voren?

Omdat de consument van vandaag een betekenisvolle band zoekt. Als een merk en ondernemer menselijke kwaliteiten toont zoals betrouwbaarheid, empathie, eerlijkheid, nederigheid of kwetsbaarheid, dan bevordert dat de menselijke verbinding met een potentiële klant. Je kijkt verder dan alleen winst maken. Kies dus voor een sterke personal branding.

Men brandmerkte een koe om aan te geven dat die van jou was. En er is ook het gebruik van het familiewapen en Schotse tartan om aan te geven tot welke familie je behoort. Of branding op vaten en kratten om te weten welke drank erin zit.

Krijg inspiratie om je online business vorm te geven

Het vertrouwen krijgen van je potentiële klant start bij het helder communiceren van je waarde en expertise.

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.