Hoe ga je om met een ‘neen’

Elke neen is een stap dichter bij je volgende ja.

Wist je dat de gemiddelde ‘verkoper’ ongeveer 7 tot 10 keer een neen moet incasseren vooraleer hij een ja krijgt? Als je echt goed bent dan kan je dat opkrikken naar 1 verkoop op 5 of zelfs 1 op 3. In elk geval laat een succesvolle professional zich niet ontmoedigen door tegenslagen of door de zoveelste neen, maar gebruikt ie het als brandstof om door te gaan. Niet gemakkelijk. Wel doenbaar. En je kan er beter in worden als je oefent.

We zijn allemaal verkopers van ons product, onze dienst; zonder verkoop geen centjes. Dus als je de volgende keer een ‘neen’ hoort, word dan blij en opgelucht in plaats van het persoonlijk te nemen of ontmoedigd te raken. Blijf volhouden, leren en geloven, je volgende ja is dichterbij dan je denkt. It’s just a numbers game. 😉

Hier zijn een paar dingen die je vandaag kan proberen:
– hou een lijstje bij van de keren dat je tijdens de week een nieuwe prospectiepoging doet (een potentiële klant opbellen, een bestaande klant contacteren met een nieuw aanbod, een winkel binnenstappen om jezelf voor te stellen, enz.)
– hou telkens bij welke reactie je krijgt
– hou telkens bij hoe jij reageerde op hun reactie (emotioneel, manipulatief, ontgoocheld, opgelucht, …)
– hou bij hoe je die persoon hebt benaderd, wat je precies zei en op welke toon
– probeer elke week/elke dag een vast prospectiemoment in te plannen en ga actief oefenen en bijsturen

Laat me weten hoe dat ging, via info@beels.be, en ik bezorg je constructieve feedback terug.
Alvast bedankt om te liken en deze blog te delen met je vrienden!

Ontdek hier hoe je meer contacten (leads) krijgt via internet en zo meer offertes kunt maken: klik hier